منتشر شده توسط

Simon Matthis – 26 آپریل 2019

اهداف استراتژیک گروه Metsä شامل افزایش ارزش جنگل ­های فنلاند، رشد سودآوری مشترک با مصرف­ کنندگان، کاهش مصرف سوخت ­های فسیلی، افزایش تولید انرژی­ های تجدید پذیر و افزایش میزان کربن ذخیره شده در محصولات چوبی با عمر طولانی می ­باشد. گروه Metsä  اجرای استراتژی خود را با شروع پروژه ­های پیش مهندسی مربوط به ساخت کارخانه­­ ی تولیدکننده ­ی محصولات زیستی جدید در Kemi و یک کارخانه چوب­ بری جدید در Rauma در فنلاند و اولین مرحله در بازسازی آسیاب پالپ Husum در سوئد پیش­ برده است. اگر تمام این برنامه ­ها اجرا شود، ارزش کلی این سرمایه­ گذاری در طول سال­ های 2019-2023 حدود 2 میلیارد دلار خواهد بود. این سرمایه­ گذاری برنامه ­ریزی شده در Kemi و Rauma می­تواند درآمد سالانه­ ی فنلاند را به حدود 0.6 میلیارد یورو و صادرات تقریبا 0.7 میلیارد یورو افزایش دهد و تاثیر مثبت اشتغال در زنجیره ارزش مستقیم می­تواند تقریبا 2.000 شغل باشد. مراحل ساخت و ساز در Kemi و Rauma تاثیر مثبت برای اشتغال در حدود 11500 فرد در سال را ایجاد می­کند.

Metsä Fibre، بخشی از گروه Metsä، مطالعه­ جهت امکان­ سنجی ایجاد آسیاب پالپ Kemi خود را به پایان رساند و در ماه می 2018 آن را راه­ اندازی نمود. این مطالعه شامل دو متغیر بود: ساخت یک کارخانۀ تولید مواد زیستی کاملا جدید که بسیار بزرگتر از ک آسیاب پالپ کنونی Kemi باشد یا گسترش چرخه­ ی حیات کارخانه­ ی فعلی با مدرن­ سازی چندین بخش آن. در این مطالعه در دسترس بودن مواد خام چوب و افزایش پتانسیل زیربنای صنعتی و ارتباطات لجستیکی Kemi بطور ویژه، مورد بررسی قرار گرفت.

نهایتا ساخت کارخانه­ ی جدید تولید محصولات زیستی در Kemi برای پیشرفت­ های آتی انتخاب شد. هدف از پروژه­ ی پیش­ مهندسی که در حال حاضر آغاز شده است، ایجاد شرایطی جهت ساخت یک کارخانه ­ی تولید محصولات زیستی با ظرفیت تولید سالیانه تقریبا 1.5 میلیون تن خمیر از چوب نرم و چوب سخت در محل فعلی کارخانه­ ی Metsä Group در Kemi است. علاوه بر خمیر، کارخانه محصولات متنوع زیستی دیگری را نیز تولید می­ کند. این کارخانه بزرگترین واحد پردازش چوب در نیم کره ­ی شمالی خواهد بود. کارخانه­ ی جدید جایگزین کارخانه ­ی فعلی تولید خمیر چوب Kemi خواهد شد و ظرفیت سالانه­ ی آن حدود 620،000 تن خواهد بود. سرمایه ­ی کلی حدود 1.5 میلیارد یورو می­ باشد.

مشاهده این مطلب  دست خالی واردکنندگان از ارز دولتی و نیمایی کاغذ

تولید سالانه ­ی خمیر چوب در کارخانه­ ی جدید Kemi تقریبا 7.6 میلیون متر مکعب است که تقریبا 4.5 میلیون متر مکعب بیشتر از کارخانه­ی فعلی است. هدف­ گذاری شده است که منابع چوب کارخانه از فنلاند تامین شود. تامین منابع چوب برای کارخانه نیاز به مطالعات بیشتر برای به حداکثر رساندن سهم چوب داخلی دارد.

کارخانه­ ی تولید محصولات زیستی Kemi به طور مستقیم حدود 250 نفر را استخدام می­کند و کل زنجیره­ ی ارزش مستقیم آن تقریبا 2500 نفر را شامل می­ شود که نشاندهنده­ ی افزایش 1500 کار در مقایسه با وضعیت فعلی است. تاثیر اشتغال در مرحله­ ی ساخت و ساز تقریبا 10،000 فرد در سال است که بیش از نصف جمعیت Kemi را دربر می­ گیرد. طرح کارخانه ­ی جدید شامل عدم استفاده از سوخت فسیلی و 250 درصد خودکفایی در تولید برق است. حجم تولید خمیر عمدتا به مشتریان اروپایی و آسیایی، Metsä Board بخشی از گروه Metsä ، و کارخانه­ ی kraftliner واقع در محل مشابه در Kemi فروخته می­شود. تصمیم گیری نهایی سرمایه­ گذاری مربوط به کارخانه تولید محصولات زیستی کارخانه ­ی Kemi در تابستان 2020 صورت می­گیرد.

Metsä Fibre همچنین یک پروژه­ ی پیش­ مهندسی برای ساخت یک کارخانه چوب کاج در محل کارخانه خود در Rauma را آغاز کرده است. تولید سالیانه­ ی پیش ­بینی شده­ ی کارخانه تقریبا 750،000 متر مکعب خواهد بود. کارخانه ­ی جدید مدرن ­ترین و کارآمدترین واحد در زمینه­ ی خود در جهان است. سطح تکنولوژی و استفاده از ورودی­ ها به وضوح نسبت به کارخانجات کنونی بالاتر خواهد بود. سرمایه­ گذاری کلی حدود 200 میلیون یورو خواهد بود. کارخانه ­ی جدید به طور مستقیم حدود 100 نفر را استخدام می­کند و زنجیره­ ی ارزش مستقیم آن تقریبا 500 نفر را شامل می ­شود. تاثیر اشتغال در مرحله­ ی ساخت و ساز تقریبا 1500 نفر در سال است. مصرف سالیانه­ ی کارخانه حدود 1.5 میلیون متر مکعب تنه­ ی درخت خواهد بود. برنامه­ ریزی شده است که چوب کارخانه از فنلاند تامین شود. بیشتر این حجم بطور عمده به مشتریان اروپایی و آسیایی فروخته خواهد شد. تصمیم­گیری برای سرمایه­ گذاری نهایی کارخانه Rauma در اوایل سال 2020 خواهد بود.

مشاهده این مطلب  وعده تامین پوشک تا چند روز دیگر؛ البته با قیمت‌های جدید!

Metsä Board یک مطالعه­ ی امکان­ سنجی مربوط به بازسازی آسیاب پالپ Husum  را در سوئد به پایان رساند و پیش ­مهندسی اولین فاز نوسازی را شروع کرد. طرح شامل ساخت یک دیگ بخار بازسازی شده و توربین برای جایگزینی دیگ­ های بخار و توربین قدیمی کارخانه است. این سرمایه­گذاری حدود 300 میلیون یورو خواهد بود و در طول سال­های 2019-2022 اجرا خواهد شد. برنامه­ریزی شده است که دو خط فیبر کارخانه در مرحله دوم نوسازی در سال 2020 با یک خط جدید جایگزین شود. ظرفیت سالانه­ ی کارخانه ­ی Husum حدود 750،000 تن است که تقریبا بدون تغییر باقی می­ماند، اما هزینه­ی رقابتی آن به شکل قابل توجهی بهبود می ­یابد. انتظار می­رود تصمیم سرمایه­ گذاری نهایی مربوط به مرحله اول نوسازی کارخانه Husum در ابتدای سه­ ماهه ­ی آخر سال 2019 گرفته شود.

اجرای این سرمایه ­گذاری­ه ای برنامه­ ریزی شده برای اهداف استراتژیک گروه Metsä  با کاهش استفاده از سوخت­های فسیلی به میزان بیش از 400 GWh/a که باعث افزایش تولید از انرژی­ های تجدید پذیر به میزان بیش از 2 TWh / a و افزایش کربن­دی­اکسید ذخیره شده در محصولات چوبی با طول عمر بالا به میزان 700000 tonnes/a می ­گردد، صورت می­گیرد.

تامین منابع چوب، درصورت تحویل مناسب و توسعه ­ی اقتصاد جهانی؛ و به ویژه اقتصاد آسیا، در نتیجه­ی ارزیابی تاثیرات زیست محیطی، مجوزهای زیست محیطی، توسعه­ ی بازارهای مالی و تامین مالی برای صادرات همچنین همکاری با چندین طرف مرتبط با منابع چوب، تدارکات، برنامه­ریزی شهری و مجوزها بر تصمیم­ گیری برای سرمایه­ گذاری نهایی تاثیر خواهد گذاشت.

 Ilkka Hämälä، رئیس و مدیر عامل Metsä Group’s ، می گوید: “مأموریت گروه Metsä این است که ارزش افزوده­ی چوب فنلاند را به سمت رشد پایدار سوق دهد. اهداف جنگل داران رشد چوب های با کیفیت است و وظیفه ما در گروه Metsä این است که از ظرفیت رقابتی در محصولات چوب مکانیکی که برای مدت طولانی کربن را ذخیره می کنند اطمینان حاصل کنیم. قبل از اینکه نواحی جنگلی به زمان قطع درختان برسند یا به اصطلاح به مرحله ­ی قطع برسند، درختان باید بارها هرس شوند تا فضای کافی برای رشد را پیدا کنند. همچنین، به جای چوبی که از این هرس کردن و از رشد مجدد درختان قطع شده که نمی­تواند در محصولات چوبی مکانیکی استفاده شود بدست می­ آید، باید ظرفیت رقابت را با محصولات مختلف فیبری به­جای مواد فسیلی در بازارهای جهانی حفظ کنیم. با توجه به این سرمایه گذاری ها، ما باید توانایی خود زنجیره ارزش صنعتی جنگل را برای پاسخگویی به نیازها و الزامات جنگل داران و مشتریان و همچنین برای انجام نقش مهم خود در کاهش تغییرات اقلیمی حفظ کنیم.”

مشاهده این مطلب  نانو سلولز
444بازدید

ارسال دیدگاه