قیمت واردات آخال (OCC)  به آسیای جنوب شرقی و تایوان به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافته و به ازای هر تن ۵ تا ۱۰ دلار افت کرده است.

کاهش تقاضا برای گرید قهوه‌ای ناشی از رکود در بازارهای بسته‌بندی در این مناطق، قیمت واردات OCC را طی دو هفته گذشته به ازای هر تن ۵ تا ۱۵ دلار پایین آورده است.

تا تاریخ ۱۲ سپتامبر، قیمت OCC  (DS OCC 12) در تایلند، ویتنام و تایوان ۲۰۵ تا ۲۱۰ دلار به ازای هر تن بود، در حالی که این قیمت در اندونزی و مالزی ۵ تا ۱۰ دلار بالاتر بود، زیرا این کشورها نیاز به بازرسی پیش از بارگیری دارند که هزینه‌های اضافی به همراه دارد.

کارخانه‌های بازیافتی در چین مستقر در مالزی، تایلند و ویتنام عمدتاً DS OCC آمریکایی را وارد می‌کنند و در خرید درجه ممتاز آمریکایی قیمت‌های بالاتری نسبت به کارخانه‌های محلی به دست آورده‌اند، هرچند که حجم سفارش‌ها در حال کاهش است.

آنها قیمت‌های پیشنهادی ۲۱۸ تا ۲۲۵ دلار به ازای هر تن برای DS OCC آمریکایی دریافت کردند، در حالی که تولیدکنندگان محلی در بازارهای غیر بازرسی، مانند تایلند، ویتنام و تایوان، قیمت‌های ۲۱۵ تا ۲۲۰ دلار به ازای هر تن را از فروشندگان دریافت کردند.

انتظار می‌رود که بیشتر مشتریان بزرگ مرتبط با چین هفته آینده سفارشات ماهانه خود را برای این درجه ثبت کنند و بنابراین، شرکت‌های بازار از آنها هیچ نشانه قیمتی ندارند.

در اندونزی، قیمت DS OCC به ۲۲۰-۲۲۵ دلار به ازای هر تن رسید. خریداران منطقه‌ای اشاره کردند که دسترسی به جمع‌آوری‌های داخلی OCC در اندونزی، تایلند، ویتنام و تایوان افزایش یافته و این امر موجب کاهش خرید واردات OCC شده است.

مشاهده این مطلب  شاخص‌های بسته‌بندی در اروپا – 25 ژانویه 2022

در همین حال، یک تولیدکننده بزرگ بسته‌بندی در تایلند به دلیل فروش ضعیف محصولات نهایی، تولید خود را متوقف کرده و به توقف بازار مرتبط است.

یک تولیدکننده مقوا در اندونزی تأکید کرد که پس از توقف صادرات مواد بسته‌بندی از آسیای جنوب شرقی به چین، کارخانه‌های منطقه‌ای به فروش محصولات نهایی در بازار داخلی و کشورهای همسایه روی آورده‌اند که منجر به کاهش قیمت‌ها به دلیل عرضه بیش از حد شده است.

منبع اعلام کرد که آنها دو بار قیمت‌های مواد بسته‌بندی را در اندونزی کاهش داده‌اند، اما کسب‌وکار همچنان در وضعیت بدی به سر می‌برد و هزینه‌های OCC بسیار بالا است.

دو تولیدکننده منطقه‌ای به Fastmarkets گفتند که واردات OCC را ۵۰ درصد کاهش داده و به شدت برای کاهش قیمت‌ها تلاش کرده‌اند، زیرا گزینه دیگری ندارند.

با کاهش قیمت‌های DS OCC آمریکایی، قیمت‌ها برای OCC 11 آمریکا نیز به ۲۰۰-۲۰۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

در اروپا و ژاپن، قیمت OCC کاهش یافته است: کارخانه‌های مقوا منطقه‌ای اصلی‌ترین خریداران OCC وارداتی از اروپا و ژاپن هستند. تولیدکننده تایلندی که توقف تولید دارد، به شدت برای کاهش قیمت OCC اروپایی فشار آورد.

در اروپا، قیمت‌ها پس از تعطیلات تابستانی در آلمان و فرانسه کاهش یافته و کارخانه‌ها توقف تولید داشتند. اما تأمین‌کنندگان در آسیا reluctant به کاهش قیمت‌ها بودند، به دلیل فشارهای ناشی از تولید کم و تورم در اروپا.

در نهایت، قیمت گرید قهوه‌ای ممتاز اروپایی OCC 98/2 به ۱۶۰-۱۶۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت و قیمت OCC 95/5 اروپا از ۱۵۵-۱۶۵ دلار به ۱۵۵-۱۶۰ دلار کاهش یافت. OCC ژاپنی نیز بزرگ‌ترین کاهش را داشت و به ۱۸۰-۱۹۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

مشاهده این مطلب  PIX شاخص های کاغذ بازیافتی در اروپا – 16 مارس 2021

بازار OCC چین ثابت باقی مانده است و با وجود افزایش جزئی عرضه، رقابت برای OCC شدت گرفته است. Fastmarkets قیمت درجه قهوه‌ای ممتاز OCC را بدون تغییر در RMB ۱,۷۷۴ (۲۴۹ دلار) به ازای هر تن ارزیابی کرده است.

با فرا رسیدن پاییز، شرایط جوی نامساعد مانند دماهای بالا و بارش در بیشتر نقاط چین کاهش یافته و این امر منجر به افزایش تولید OCC شده است. اما نیاز بالای کارخانه‌های کاغذ به OCC برای تأمین نیازهای تولید، فشار نزولی بر قیمت‌ها را از بین می‌برد.

متأسفانه، تقاضای کاغذ نهایی در چین نشان از بهبود ندارد و فروش‌ها کند است. اوایل این ماه، برخی از کارخانه‌های کاغذ تلاش کردند تا قیمت کاغذ نهایی را دوباره افزایش دهند، اما مشتریان قبول نکردند که منجر به کاهش جزئی قیمت برخی از محصولات مقوا‌یی شد.

در خصوص پالپ بازیافتی در چین، تقاضا همچنان ضعیف است. قیمت پالپ بازیافتی از آسیای جنوب شرقی در دو هفته گذشته ثابت مانده و ۲۸۵ دلار به ازای هر تن بوده است.

قیمت‌های پایین کاغذ نهایی و OCC داخلی در چین کارخانه‌های کاغذ را بی‌انگیزه کرده است که خرید پالپ بازیافتی را افزایش دهند.

کارخانه‌های پالپ بازیافتی در آسیای جنوب شرقی با سرعت کمی کار می‌کنند و بنابراین تقاضا برای OCC آمریکایی نیز ضعیف است.

یک تأمین‌کننده گفت: «به نظر می‌رسد بازار پالپ بازیافتی آینده روشنی ندارد. از مه تا ژوئیه، چهار کارخانه پالپ بازیافتی در آسیای جنوب شرقی تعطیل شدند — سه مورد در تایلند و یک مورد در مالزی — که مجموعاً ظرفیت ۶۸۰,۰۰۰ تن در سال را از دست داده‌اند.»

یک تولیدکننده بزرگ مقوا چینی اعلام کرد که کارخانه‌های آنها در حال توسعه انواع جدیدی از کاغذ نهایی هستند و تمایل به تولید بیشتر کاغذ بسته‌بندی با کیفیت پایین دارند.

مشاهده این مطلب  چهار هزار تخلف در بازار کاغذ کشور کشف شد

یکی از مشتریان اصلی این گرید گفت که حجم خرید OCC ژاپنی را کاهش داده و آن را با OCC داخلی برای کارخانه‌اش در ویتنام جایگزین کرده‌اند تا هزینه‌ها کاهش یابد.

9بازدید

ارسال دیدگاه