کاغذ کرافت سبک

کاغذهایی از نوع کرافت معمولی و کرافت کشش متوسط یا کرافت کشش زیاد است که از خمیر کاغذ سولفات رنگ بری شده و رنگ بری نشده با جرم پایه 100 گرم بر متر مربع تهیه شده اند. مقاومت پارگی آن بسیار زیاد و مقاومت کششی آن در جهت طولی و عرضی کاغذ بسیار زیاد می باشد . جهت مصارف پاکت های سیمان مواد شیمیایی و خوراکی کاربرد دارد.

کاغذ کرافت با کشش زیاد 

نوعی کاغذ کرافت است که در حین تولید به نحوی ساخته می شود که پس از خشک شدن الیاف آن مقاومت کششی بیشتری نسبت به سایر کاغذهای کرافت داشته و در نهایت این کاغذ خاصیت انعطاف پذیری و مقاومت بیشتری را در جهت ساخت ماشین کاغذ دارا می باشد.

کاغذ کرافت با کشش متوسط 

کاغذ کرافتی است که مقاومت کششی کمتری نسبت به کاغذ کرافت با کشش زیاد دارد.

کاغذ کرافت لاینر 

کاغذ کرافتی است که اکثرا برای لایه های بیرونی مقوای کنگره ای و همچنین در ساختارهای چند لایه ای کاغذ بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ساختار دو لایه دارد و از خمیر کاغذ کرافت رنگ بری نشده (قهوه ای) پر بازده تهیه می گردد. این نوع کاغذ از حداقل 80 درصد خمیر کاغذ بکر مناسب و حدامثر 20 درصد الیاف بازیافتی ساخته می شود.

کاغذ تست لاینر 

در این نوع کاغذ، خمیر کاغذ بازیافتی لایه اصلی را تشکیل می دهد. سطح رویی را با لایه نازکی از خمیر کاغذ که دارای درصد بالایی از الیاف بکر رنگ بری شده است، پوشش می دهند و معمولا دارای آهار نشاسته می باشد. به این ترتیب کاغذی با کیفیت و مقاومت کمتر نسبت به کاغذ کرافت لاینر تولید می شود. چنانچه لایه رویی از خمیر کاغذ بازیافتی سفید با مقداری خمیر کاغذ بکر سفید ساخته شود، به نام کاغذ تست لاینر نامیده می شود.

مشاهده این مطلب  APRILفرآیند تصاحب و خروج Vinda از بورس را نهایی کرد

کاغذ فلوتینگ یا کنگره ای 

کاغذی است با سختی و قابلیت کنگره شدن زیاد که به عنوان کاغذ پایه لایه میانی کارتن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کاغذ بدون آهار سطحی ولی دارای آهار داخلی است که پس از کنگره شدن در تولید ورق کارتن مصرف می شود. این کاغذ معمولا از خمیر کاغذ پر بازده NSSC و حداکثر 20 درصد الیاف بازیافتی تهیه می شود.

کاغذ شرنز

این نوع کاغذها از انواع کاغذ و مقواهای بازیافتی ساخته می شوند که بدون آهار بوده و در آن خمیر بکر وجود ندارد؛ بنابراین مقاومت آن از یک حد معینی بیشتر نیست. به علاوه این نوع کاغذها در مقابل رطوبت نیز آسیب پذیر هستند.

کاغذ کرپ دار

یک نوع کاغذ کرافت است که در حین تولید، عمل کرپ دار شدن بر روی آن صورت می گیرد به نحوی که این کاغذ خاصیت انعطاف پذیری و مقاومت بیشتری نسبت به کاغذهای کرافت داشته باشد.

کاغذ سولفیت 

کاغذ سولفیت یک اصطلاح عمومی برای کاغذهایی است که باید دارای حداقل 50 درصد خمیر کاغذ تولیدی به روش رنگ بری شده یا رنگ بری نشده باشند. به علاوه این کاغذها م یتوانند همراه با درصدی از خمیر کاغذ سولفات یا خمیر کاغذ فرآیند مکانیکی تهیه شوند.

کاغذ لفاف سبک 

این نوع کاغذ از خمیر کاغذ شیمیایی رنگ بری شده، تهیه می شود و عاری از خمیر کاغذ مکانیکی می باشد. از این نوع کاغذها به عنوان کاغذ بسته بندی و لفل به طرق مختلف استفاده می شود. چچنانچه به عنوان لفاف اصلی یا به تنهایی برای محافظت (لایه گذاری) از کالا به کار روند، جرم پایه 16 تا 20 گرم بر متر مربع داشته و برای موارد دیگر بسته بندی، جرم پایه 20 تا 40 گرم دارند. این کاغذها سفید یا رنگی بوده و اگر برای چیپیدن زیورآلات، نقره آلات و یا دیگر فلزات مشابه مورد استفاده قرار گیرند، باید با توجه به نوع فلز، آزمایشاتی بر روی آنها در مورد لکه دار شدن و تیره شدن فلزات انجام شود. به عنوان مثال، برای پیچیدن فلزات گرانبها این کاغذها باید هاری از اسید بوده و PH آن ها متمایل به قلیایی باشد. علاوه بر این که باید حداکثر میزان یون کلرید محلول در آب 0/1 درصد و یون سولفات محلول در آب 0/25 درصد باشد (تا بر روی این فلزات تاثیر نگذارند)

مشاهده این مطلب  آغاز به کار خط جدید تولید خمیر کاغذ بازیافتی

کاغذ چسب نواری 

کاغذ چسب نواری، کاغذ کرافت رنگ بری شده یا رنگ بری نشده با آهاردهی نسبتا زیاد است تا در مثابل نفوذ بیش از حد چسب به درون کاغذ مقاوم باشد. از ویژگی های مهم این کاغذ، انعطاف پذیری و قابلیت شکل پذیری است  و می توان آن را مطابق با شکل بسته بندی تغییر داد.

پلاستیک – کاغذ

پلاستیک – کاغذ یک اصطلاح عمومی برای انواع کاغذهای ساخته شده از مخلوط پلاستیک و الیاف سلولزی است که خاصیت چاپ پذیری خوبی داشته و برای کاربردهای مختلف استفاده می شود.

کاغذ برچسب

کاغذ برچسب، کاغذی بدون اندود یا از یک طرف اندود شده است و از خمیر کاغذهای شیمیایی که می تواند محتوی خمیر کاغذ مکانیکی باشد، تهیه می گردد. از خواص مهم این کاغذ، کدر بودن، قابلیت جذب چسب بدون چروک شدن و همچنین قاومت برای عبور از ماشین چاپ است.

کاغذ پاکت جاروبرقی 

کاغذی دولایه و سه لایه است که دارای جذب آب موئینگی کم، نقوذپذیری به هوا، مقاومت پارگی و ترکیدن زیاد آن می باشد.

کاغذهای چروک دار برای بسته بندی لوازم پزشکی سترون 

کاغذی است که از خمیر شیمیایی رنگ بری شده با استفاده از رزین های مصنوعی جهت افزایش مقاومت مرطوب (مقاومت به کشش پپس از غوطه وری در آب) ساخته می شوند، طوری که الیاف کاغذ طی یک استفاده معمولی نیاید از هم جدا شوند و به منظور افزایش انعطاف پذیری در این کاغذها به آنها چروک (کرپ) داده می شود. این کاغذها به عنوان لفاف یا پوشش برای بسته بندی سترون (استریل) وسایل و تجهیزات پزشکی به کار رفته و حداقل گرماژ آنها 52 گرم بر متر مربع و حداکثر یون کلرید محلول در آب 0.05 درصد و حداکثر یون سولفات محلول در آب 0.25 درصد بوده و باید فاثد الیاف بازیافتی باشند. معمولا روی این کاغذها علامت های رنگی که حساس به محیط سترون سازی (استریلیزاسیون) هستند، وجود دارد ه پس از استریل شدن تغییر رنگ می دهند و این امر، امکان می دهد تا  لوازم استریل شده از غیر استریل شناسایی شوند.

مشاهده این مطلب  تفاله نیشکر؛ بهترین روش برای تولید کاغذ

839بازدید

ارسال دیدگاه