تقریباً 400 عضو یونیفور و خانواده‌هایشان با خبر تعطیلی یک ساله کارخانه Domtar در اسپانولا، انتاریو دست و پنجه نرم می‌کنند.

لانا پین، رئیس ملی Unifor گفت: «امید بود که این کارخانه خریدار پیدا کند و راهی برای ادامه میراث خود به عنوان بخش حیاتی بخش جنگلداری انتاریو پیدا کند، اما با اخبار امروز، کارگران ویران شده‌اند.» ما کاملاً انتظار داریم که کارگران در صورت ادغام شرکت‌ها که اخیراً در بخش جنگل‌داری رخ داده است، محافظت شوند و اتحادیه ما معتقد است که مشاغل باید از طریق فرآیند نظارتی پیرامون چنین ادغام‌هایی محافظت شوند.»

روز چهارشنبه، 6 سپتامبر، به اعضا اعلام شد که کارخانه در 30 نوامبر 2023، برای مدت حداقل یک سال، با قصد راه اندازی مجدد، تولید را متوقف می کند. برخی از کارگران در محل مورد نیاز خواهند بود تا آسیاب را در حالت بیکار نگه دارند تا تأسیسات در وضعیت کار خوب نگه داشته شود، اما این کسری از نیروی کار فعلی خواهد بود.

کریس پریسلی، رئیس Local 74 در کارخانه گفت: «از دست دادن این تعداد شغل برای یک سال یا بیشتر بر کل جامعه تأثیر می گذارد، بنابراین ما امیدواریم که تعطیلی هر چه زودتر پایان یابد. در حال حاضر، ما بر حمایت از کارگران در این انتقال متمرکز شده‌ایم.»

به گفته دومتار، تصمیم برای بیکار ساختن کارخانه حاصل سال ها زیان عملیاتی مداوم و هزینه های بالای مربوط به نگهداری و بهره برداری از تاسیسات است.

استیو هنری، رئیس کاغذ و بسته‌بندی Domtar، توضیح داد: “مدتی است که کارخانه اسپانولا با چالش مواجه شده است. ما سخت تلاش کرده‌ایم تا مسیری مناسب برای این عملیات پیدا کنیم، از جمله عرضه آن برای فروش.”

مشاهده این مطلب  مشکلات و راه حل های رایج برای کنده های فنجانی و بسته های کاغذی

اتحادیه و شرکت در روزهای آینده جلساتی ترتیب داده اند تا درباره جزئیات صحبت کنند و اعضا از طریق نمایندگان اتحادیه محلی خود به روز رسانی ها را دریافت خواهند کرد.

دین هول، رئیس Local 156، گفت: “من فکر می کنم بسیاری از ما در تلاش هستیم تا امید خود را حفظ کنیم و به یکدیگر کمک کنیم.” “کارگران جنگلداری به فراز و نشیب ها عادت کرده اند، اما هر چه مدت طولانی تر سقوط کنیم، کار سخت تر می شود. این خواهد بود که دوباره بلند شوم و اجرا کنم.”

Unifor Local 74 نماینده 250 عضو در کارخانه کاغذ و Local 156 نماینده 91 کارگر دیگر است. این کارخانه بزرگترین کارفرما در شهر اسپانولا است.

یونیفور بزرگترین اتحادیه کانادا در بخش خصوصی است و 315000 کارگر را در هر حوزه اصلی اقتصاد نمایندگی می کند.

175بازدید

ارسال دیدگاه