منتشر شده به وسیله سیمون ماتیس

هزینه های الیاف (fibers) چوبی در بیشتر مناطق آمریکای شمالی در 6 ماه اول 2016 کاهش پیدا کرده است، و بیشترین میزان کاهش مربوط به غرب کانادا و شمال غرب ایالات متحده و بر اساس چارگانه منابع چوبی، قیمت کنده های خمیر و تراشه های چوبی در جنوب ایالات متحده از این روند جلوگیری کرده است چرا که الیاف چوب نرم به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده اند و الیاف چوب سخت هم همیشه در بالاترین حد خود قرار داشته اند.

جنوب ایالات متحده

شرایط آب و هوایی مرطوب در جنوب ایالات متحده منجر شده است تا برداشت در 2Q/19 محدود شود. هرچند که تعطیلی کارخانه های خمیر سازی و کاهش قیمت خمیر کاغذ و محصولات کاغذی منجر به تقاضا های ملایم در این چارک شده است. نتیجه این موضوع تسهیل در قیمت های کنده های خمیر (pulplog) چوب نرم از 1Q/19 بود. با این وجود این که قیمت های کنده های خمیری چوب سخت ثابت ماند، این ناحیه به آرامی شروع به کاهش وابستگی خود به منابع حمل و نقلی با فاصله دور نمود و همینطور به عملیات های برداشت در جایگاه های الواری پایان داد که زمانی که قیمت ها بالاتر از 2Q/19 بودند، خریداری شده بودند.

شمال غرب ایالات متحده

با وجود این که کارخانه های چوب بری که فقط مقداری تولید خود را در 2Q/19 به علت تعدیل های خفیفی که در قیمت الوار ایجاد شده بود کاهش داده بودند، منابع باقی مانده قطعات چوبی ثابت ماندند. علت اصلی کاهش قیمت بقایای تراشه های چوبی، کاهش در خواست برای فیبر های چوبی در نتیجه تعطیلی فصلی کارخانه های خمیر کاغذ بود. کاهش مصرف فیبر ها منجر به این شد که بیشتر کارخانه های سازنده خمیر کاغذ انبار های فیبری خود را در نیمه دوم سال بسازند. بر اساس اعلام موسسه بازنگری فیبر های چوبی در آمریکای شمالی، بیشتر زیر منطقه های کنده های خمیر کاغذ و قیمت تفاله ها در 2Q/19 کاهش پیدا کرد و به پایین ترین حد خود از سال 2018 رسید.

مشاهده این مطلب  بازار کاغذ راکد شده است

استان های لیک (lake) در ایالات متحده

از آن جا که هوای زمستان و باران و برف و یخبندان در 2Q/19 طولانی تر از معمول بود، فشار بیشتری بر خریداران الیاف (fibers) و فهرست انبار آن ها وارد شد. برخی از شرکت های خمیر کاغذی گزارش کردند که حجم مناسبی دارند، در حالی که برخی دیگر با مقادیر ناکافی چوب ، به ویژه در مورد الیاف چوب سخت، دست و پنجه نرم می کردند. نتیجه این موضوع آن بود که قیمت کنده های خمیری چوب سخت بین 2Q/18 و 2Q/19 تقریبا 4 درصد افزایش پیدا کرد و به بالاترین قیمت خود از سال 2017 رسید. قیمت کنده های کاغذی چوب نرم از 1Q/19 بدون تغییر ماند.

 

 

شمال شرق ایالات متحده

همانطور که در شمال شرق ایالات متحده رایج است، رسیدن بهار به معنی به معنی این است که پیمان کاران قطع و حمل چوب باید با شرایط گل آلود در زمان برداشت خود را تطبیق دهند که از انتقال بیشتر الیاف از جنگل به محوطه های انبار چوب جلوگیری می کند. قیمت های الیاف چوب نرم از 2Q/19 بدون تغییر ماند. در مقابل قیمت کنده های خمیر کاغذی چوب سخت به درجات بالایی رسید که از 2016 دیده نشده بود. این افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه بارگذاری مجدد کنده های خمیری بود که در محوطه های ستاره ای انبار شده بودند.

غرب کانادا

در بریتیش کلمبیا، قیمت متوسط کنده های خمیر کاغذ در 2Q/19 تا حدودی به m3./51c دلار رسید. در بخش های داخلی استان، قیمت کنده های خمیر ثابت ماند چون که شرکت های سازنده خمیر کاغذ یک فشاری را در ابتدای سال برای ساختن انبار های کالای خود قبل از تمام شدن بهار وارد نمودند. تولید همچنین در چندین شرکت سازنده خمیر کاغذ کاهش پیدا کرد که به دلیل قیمت های پایین تر NBSK بود. در ناحیه ساحلی جنوب غرب ولی نوسانات چشمگیری در میزان تامین و قیمت ها مشاهده نشد.

مشاهده این مطلب  آغاز به کار خط جدید تولید خمیر کاغذ بازیافتی

از سه ناحیه در کانادای غربی قیمت بقایای تراشه ها در بخش داخلی BC شاهد عمیق ترین کاهش در q-o-q 6 درصد، در 2Q/19 بود که به دلیل کاهش قیمت های خمیر کاغذ NBSK ایجاد شده بود (اخرین اخبار را در NAWBR) مشاهده کنید). قیمت تراشه های چوب در نواحی ساحلی BC از 1Q/19 بیش از دو درصد افت داشته و در آلبرتا 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

شرق کانادا

در کبک و اونتاریوی شرقی چالش های برداشت وابسته به وضعیت هوایی منجر به بریدن درخت ها در حدی پایین تر از میزان معمول در 2Q/19 شد. این باعث شد که قیمت های کنده های خمیر کاغذ بیشتر شده و به حدودی برسد که پیشتر در اوایل سال 2016 مشاهده شده بود. تغییری در قیمت های تراشه های باقی مانده در 2Q/19 مشاهده نشد. هرچند که انتظار می رود تا با افتتاح دو شرکت پلت جدید در نیمه دوم سال تعادل کنونی عرضه و تقاضا آشفته شود و در نتیجه می تواند منجر به تغییر قیمت  تراشه ها در سال 2019 و اوایل سال 2020 شود.

در استان های ماریتایم، موجودی انبار کارخانه ها و کارخانه های خمیر کاغذ، در دوره گرمی بهار (زمانی که برف ها اب می شوند) ثابت ماند. کارخانه های چوب بری خیلی سخت کار نمی کردند و بنابراین تقاضا برای کنده های درخت تب و تاب چندانی نداشت. قیمت کنده های خمیر کاغذ چوب نرم در 2Q/19 ثابت ماند، درحالی که قیمت برای کنده های کاغذ خمیر چوب نرم در 2Q/19 به ازای هر odmt دو دلار افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت در وهله اول به دلیل هزینه های مربوط به جابجایی کنده های خمیر به محوطه های نگهداری چوب بود و البته در برخی موارد کمک هزینه هایی هم دریافت می شد.

مشاهده این مطلب  آغاز به کار هیات رسیدگی به تخلفات حوزه کاغذ نشر
335بازدید

ارسال دیدگاه