موجودی خمیر کاغذ شیمیایی جهانی در ماه ژوئن بدون تغییر در ۴۳ روز باقی ماند، شورای محصولات خمیر و کاغذ (PPPC) روز پنجشنبه گزارش داد. محموله‌های جهانی به ۴.۶۹۹ میلیون تن رسید، که نسبت به نتایج ژوئن ۲۰۲۳، ۴.۴ درصد کاهش داشت.

به گفته یکی از منابع در PPPC کاهش ۴.۴ درصدی محموله‌های جهانی ژوئن به ۴.۶۹۹ میلیون تن نسبت به محموله‌های سال گذشته که ۴.۹۱۸ میلیون تن بود، کاهش یافت. نتایج کلی تحت تأثیر کاهش ۲۴ درصدی فروش به چین بود.

طبق داده‌های PPPC محموله‌های جهانی به چین در ماه ژوئن به ۱.۵۲۳ میلیون تن رسید که نسبت به نتایج سال گذشته که ۲.۰۰۸ میلیون تن بود، ۲۴.۲ درصد کاهش یافت و نسبت به ماه می که ۱.۳۲۴ میلیون تن بود، ۱۵ درصد افزایش داشت.

محموله‌های جهانی BSK در ژوئن به ۱.۷۷۱ میلیون تن رسید، که نسبت به محموله‌های سال گذشته که ۱.۸۹۱ میلیون تن بود، ۶.۳ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه قبل که ۱.۸۳۶ میلیون تن بود، ۳.۵ درصد کاهش یافت.

طبق گزارشات PPPC  محموله‌های جهانی BHK در ماه ژوئن به ۲.۷۶۳ میلیون تن کاهش یافت، که نسبت به محموله‌های سال گذشته که ۲.۸۶۵ میلیون تن بود، ۳.۵ درصد کاهش داشت و نسبت به تحویل‌های ماه می که ۲.۴۵۵ میلیون تن بود، ۱۲.۵ درصد افزایش داشت،.

نسبت محموله به ظرفیت، که برخی آن را به عنوان شاخص اصلی تقاضا در نظر می‌گیرند، در ماه ژوئن به طور متوسط ۹۰ درصد بود. این رقم هشت نقطه زیر متوسط سال گذشته ۹۸ درصد بود، اما هفت نقطه نسبت به ماه می که ۸۳ درصد بود، افزایش داشت.

آمارهای جهانی خمیر کاغذ شیمیایی ۸۲ درصد ظرفیت جهانی را نمایندگی می‌کنند و شامل داده‌هایی از ۱۷ کشور تولیدکننده فعلی هستند ، PPPC  در سال ۲۰۱۴ آمارهای خمیر کاغذ کرافت را از سه کشور به دلیل تعطیلی دائمی کارخانه‌ها در مراکش، نروژ و سوازیلند حذف کرد. داده‌ها همچنان از نروژ در مورد خمیر کاغذ با بازده بالا، که به آن خمیر کاغذ شیمی-ترمومکانیکی نیز گفته می‌شود، جمع‌آوری می‌شود.

مشاهده این مطلب  کاغذهای فوق اتوزنی شده یا SC
30بازدید

ارسال دیدگاه