زمانی که هانو واسالا از VTT انتشارات گازهای خروجی موتور دیزل بایوورنو UPM تجدیدپذیر که در باربر چرخی ولوو به کار میروند را در بندر واساری، اندازه گیری می کرد، نتایج خوبی بدست آمد. عکس از UPM.

منتشر شده توسط سیمون ماتیس – 8 مارچ 2019

اخرین نتایج از آزمایش های وسایل نقلیه برون-جاده ای که در بندر واساری، هلسینکی، انجام شد، تایید می کنند که موتورهای دیزلی بایوورنو UPM انتشار گازهای خروجی (اگزوز) را کاهش می دهد.

آزمایش بندر واساری بر اندازه گیری انتشار گازهای خروجی از اگزوز لودر چرخی ولوو تمرکز داشت. انتشار نیتروژن اکسید و همچنین ذرات، در مقایسه با سوخت فسیلی مرجع، حدود 10٪ کمتر بود.

میزان متوسط باری که لودر چرخی در طول آزمون میتوانست بلند کند، کم بود. نیلز الاف نیلود، مشاور ارشد در VTT ، مرکز پژوهش های تکنیکی VTT در فاینلند، تخمین می زند که بارهای سنگین تر ذرات بیشتری تولید خواهد کرد، و احتمالا در صورت استفاده از موتور دیزل تجدیدپذیر کاهش بیشتری در انتشار ذرات رخ دهد.

نتایج آزمایش های انتشار الاینده همچنین بستگی شدیدی به نوع و سن موتور دارد. ساری مانون، نماینده وایس، سوخت های زیستی UPM ، بیان می کند که: در آزمایش های پیشین روی موتور، با استفاده از بایو ورنو UPM در مقایسه با سوخت های فسیلی، به 30-40٪ کاهش در خروجی اگزوز دست یافته ایم. موتورهای دیزلی تجدیدپذیر ما، در طول چرخه عمرشان، تا اندازه 80٪ انتشار CO2 را کاهش می دهند.

آزمون های لودر چرخی با استفاده از موتور دیزل بایو ورنوی UPM در این بندر در اواخر سال گذشته در همکاری با OYM رانمیو آب و VTT به عنوان بخشی از پروژه زیست 100 انجام شدند. شرکت حمل و نقل ناحیه ای هلسینکی (HSL) و شرکت خدمات ساختمانی شهری هلسینکی، STARA، هدفی مشترک در دست یابی به حمل و نقل شهری بدون انتشار آلاینده دارند. پروژه زیست 100 بخشی از پروژه پاک و هوشمند است که هدف آن ایجاد جذاب ترین حمل و نقل عاری از انتشار آلاینده جهان در منطقه کلان شهر هلسینکی است.

مشاهده این مطلب  یک کارتن‌سازی با نگرشی کاملاً متفاوت

زیست سوخت های پایداری که کیفیت بالایی دارند جایگزین هایی هستند که در هزینه صرفه جویی کرده و به کاهش انتشار آلاینده در ترافیک کمک می کنند و می توان آنها را بدون هیچ تغییری با وسایل نقلیه سازگار کرد. زیست سوخت های UPM در پروژه زیست 100، استفاده شدند. این پروژه یک پروژه 4 ساله است که توسط VTT با هدف افزایش سهم زیست سوخت مورد استفاده در موتورهای سوختی در منطقه هلسنیکی به میزان حداقل 50٪ تا سال 2017 و تا 70-90٪ تا انتهای سال 2019 ، اجرا شد.

برنامه ما این است که آزمایش های وسایل نقلیه برون-جاده ای را در طول بهار در کارخانه کائوکاس در هماهنگی با لاپینارات، جایی که پالایشگاه زیستی که بایو ورنو UPM تولید می کند نیز در آنجا واقع است، ادامه دهیم. مانون در انتها اظهار می کند: طبق وعده جدید برند UPM “ورای فسیل” ، ما مواد خام فسیلی را با محلول های مبتنی بر چوب که تجدید پذیر هستند جایگزین می کنیم.

553بازدید

ارسال دیدگاه