مشتریان آسیایی نشانه هایی از نرم شدن قیمت ها را در  (OCC)  وارد شده از ایالات متحده و اروپا به آسیای جنوب شرقی و تایوان در دو هفته گذشته مشاهده کرده اند.

هفته گذشته، قیمت پیشنهادی برای OCC دو مرتبه ایالات متحده (DS OCC 12) از 240-250 دلار در هر تن به 240-245 دلار در هر تن در بیشتر مناطق کاهش یافت. دو تولیدکننده خمیر کاغذ بازیافتی وابسته به چین در آسیای جنوب شرقی 242 دلار به ازای هر تن برای درجه قهوه ای درجه یک ایالات متحده پرداخت کرده اند.

قیمت‌های پیشنهادی برای خریداران در اندونزی و مالزی به دلیل هزینه‌های اضافی برای انجام بازرسی‌های پیش از ارسال محموله‌های کاغذ بازیافت شده (RCP) در کشورهای مبدا، 5 تا 15 دلار در هر تن بالاتر است.

سایر کارخانه های خمیر کاغذ بازیافتی ساکت بودند. در همین حال، بازوهای خرید خارج از کشور از تولیدکنندگان بزرگ چینی برای کاهش قیمت در منابع DS OCC خود در ایالات متحده فشار می آوردند و طبق گزارش ها موفق شدند سطح FAS درجه را از 200 تا 205 دلار در هر تن به 195 دلار در هر تن کاهش دهند.

قیمت پیشنهادی DS OCC در این هفته به 235-245 دلار در هر تن کاهش یافت.

تناژهای زیر 240 دلار در هر تن در این هفته افزایش یافت. من معتقدم که آنها احتمالاً معامله گران حجم مضطرب در ابتدا با قصد فروش به کارخانه های خمیر کاغذ بازیافتی مستقر در چین در آسیای جنوب شرقی سفارش داده اند، اما معاملات به حاشیه رفت. یک تاجر که حجم را به مشتریان عمده در تایوان و ویتنام فروخته است، گفت: این فروشندگان مجبور شدند به دنبال مشتریان منطقه ای دیگر برای تخلیه تناژ باشند که تخمین زده می شود در مجموع به حدود 6000 تن برسد.

پیشنهادهای ارزان قیمت بلافاصله ربوده شد. این انتظار می‌رود، زیرا اکثر کارخانه‌ها پس از کاهش حجم خرید برای چندین ماه، زمانی که قیمت‌ها تا حد زیادی بالا رفتند، ذخایر OCC متوسط ​​به پایین را نگه داشته‌اند.

یک منبع تاجر دوم گفت که واردات OCC از ایالات متحده و اروپا که کارخانه‌های منطقه‌ای دو ماه زودتر سفارش داده‌اند، شروع به ورود به بنادر خود کرده‌اند و مشتریان با فشار هزینه‌های فزاینده‌ای مواجه هستند، زیرا موادی که به‌عنوان ماده اولیه برای تولید محصولات نهایی استفاده خواهند کرد، پرهزینه تر خواهد بود.

مشاهده این مطلب  کنترل فرآیند

در این میان، افزایش قیمت‌ها برای واردات OCC، هزینه OCC جمع‌آوری‌شده در محل را افزایش داده است و کارخانه‌های کوچک‌تر که به عرضه OCC محلی متکی هستند نیز با فشار هزینه فزاینده‌ای مواجه شده‌اند.

آنها اکنون بر این باورند که جزر و مد تغییر کرده است و به تثبیت قیمت تخته های خطی بازیافتی یا تست لاینر در بازارهای محلی اشاره می کنند.

یک تولیدکننده بزرگ در اندونزی اعلام کرد که قصد دارند قیمت مواد بسته بندی را به میزان 10 دلار در هر تن در بازار داخلی افزایش دهند.

نرخ حمل و نقل دریایی برای محموله های کالاهای عمومی از اندونزی به ایالات متحده و اروپا بین 1000 تا 2000 دلار در هر کانتینر 40 فوتی افزایش یافته است که دلیل آن کاهش در دسترس بودن کشتی ها و کانتینرها است. ما معتقدیم که این نشانه بهبود صادرات کالاهای عمومی است.

منابع اشاره کردند که دولت بایدن برای افزایش تعرفه‌های اعمال شده بر انواع کالاهای صادراتی از چین برنامه‌ریزی کرده است و احتمالاً اجرای آن در اوایل ماه جولای آغاز می‌شود.

در نتیجه، شرکت‌های آمریکایی خرید کالاهای خود را در چین و سایر کشورهای آسیایی که بسیاری از آنها بخشی از زنجیره تامین چین یا جایگزین‌های آن بودند، ارائه کردند.

اما خریداران منطقه ای نگران هستند که کاهش قیمت فعلی OCC ایالات متحده کوتاه مدت باشد، زیرا بسیاری از آنها تشنه حجم هستند

کاهش OCC ایالات متحده: US DS OCC در این هفته با 230-240 دلار در هر تن دست به دست شد که از 230-245 دلار در هر تن در دو هفته قبل کاهش یافت.

مشتریان آسیای جنوب شرقی به شدت به دنبال کاهش قیمت برای واردات OCC از اروپا بوده‌اند و تامین‌کنندگان را مجبور به کاهش قیمت پیشنهادی برای OCC 98/2 اروپایی از 200-205 دلار در هر تن دو هفته قبل به 195-200 دلار در هر تن کرده‌اند.

معامله گرانی که OCC را در اروپا برای فروش به خریداران در منطقه تامین می کنند، قیمت OCC در بازار اروپا را به احتمال زیاد کاهش می دهند.

تقاضا برای مواد بسته بندی به دلیل دو رویداد ورزشی مهم در اروپا افزایش یافت – المپیک 2024 پاریس در 26 جولای تا 11 اوت و مسابقات فوتبال اروپا، یورو 2024 UFEA در 14 ژوئن تا 24 ژوئیه. اما ذخیره محصولات نهایی توسط یک تاجر اروپایی گفت: مبدل‌ها و کاربران نهایی به پایان رسیده است و کارخانه‌ها دیگر نیازی به ذخیره OCC نخواهند داشت.

مشاهده این مطلب  طرح ملی ۱۱ میلیارد دلاری برای تولید داخلی

این تاجر اروپایی گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت OCC در هفته‌های آینده کاهش خواهد یافت و فضایی را برای ذخیره OCC ورودی برای صادرات در انبارهای ما در اروپا ایجاد کرده‌ایم.

شاخص قیمت US OCC 11  بیشتر کاهش یافته است و 5-10 دلار در هر تن کاهش یافته و به 220-240 دلار در هر تن رسیده است.

مخاطبین گزارش دادند که با گران ماندن DS OCC، خریداران به گریدهای ارزان‌تر از جمله OCC 11 و کاغذ مخلوط روی آوردند.

OCC 98/2 اروپا به قیمت 190 تا 195 دلار در هر تن فروخته شد که تا کنون ثابت بوده است. اما فروشندگان سفارش‌های خرید را از خریداران عمده دریافت کرده‌اند که قیمت آن‌ها در سطوح بسیار پایین‌تر قبل از خرید حجم در اروپا است.

OCC 95/5 اروپایی به قیمت 185 تا 190 دلار به ازای هر تن  یعنی همان سطح دو هفته قبل رسید.

قیمت OCC ژاپن نیز ثابت است و 205-210 دلار در هر تن است.

کاغذ مخلوط ممتاز وارداتی از ایالات متحده و اروپا هر دو با افزایش قیمت 5-10 دلار در هر تن به 155-160 دلار در هر تن افزایش یافته است.

در اندونزی، به دلیل تقاضای زیاد، این دو گرید به قیمت 175 تا 180 دلار در هر تن فروخته شد.

کارخانه های منطقه ای از واردات کاغذ مخلوط به عنوان جایگزینی برای OCC محلی و مجموعه های کاغذ مخلوط برای تولید فلوتینگ بازیافتی استفاده می کنند.

OCC، خمیر کاغذ بازیافتی در چین: بدون RCP زیاد، قیمت OCC چین کاهش کمتری نسبت به قیمت کاغذ تمام شده در ماه می داشته است.

Fastmarkets ارزیابی کرد که OCC Brown Grade، قبل از مصرف و واردات با 11 RMB در هر تن کاهش یافته و به 1684 RMB (232 دلار) در هر تن پس از کاهش 23 RMB در هر تن در دو هفته قبل، با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیده است.

کاهش قیمت کاغذ، کارخانه‌های چینی را مجبور کرده است که قیمت‌های OCC داخلی را برای کاهش فشار هزینه‌ها کاهش دهند. این اقدام با مقاومت فروشندگان مواجه شد که به مشکلات عرضه اشاره کردند.

مشاهده این مطلب  ارز کاغذ را 2 نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!

تولیدکنندگان تخته چینی ممکن است با ضرر مواجه شوند.

یکی از تولیدکنندگان برتر کارتن چینی گفت: اگرچه موجودی RCP در پایگاه‌های مختلف تولید ما در کشور کم است، ما هنوز انگیزه‌ای برای پرداخت قیمت‌های بالاتر برای تعقیب حجم نداریم.

همچنین افزود ما حتی چند دستگاه را به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل کرده ایم. اما در مورد سایر کارخانه های تخته ای تهیه کننده نیز چنین است.

منابع تاکید کردند که انتظار می رود تقاضا برای محصولات نهایی در ماه ژوئن و جولای حتی ضعیف تر از ماه می باشد، در حالی که احتمالاً تولید OCC به دلیل فصل بارندگی اندکی کاهش می یابد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان هیئت مدیره گفت: “کارخانه های تولیدی احتمالاً با تعطیلی اجباری بیشتری مواجه خواهند شد یا برای کاهش بیشتر قیمت OCC فشار خواهند آورد.

شکی نیست که کارخانه های چینی به دلیل قیمت های ضعیف و تقاضا برای کاغذ تمام شده با هزینه ها دست و پنجه نرم می کنند.

در حالی که تولیدکنندگان در حال کاهش قیمت OCC داخلی هستند، آنها همچنین نسبت خمیر بازیافتی را در ترکیب الیاف برای ساخت مواد بسته بندی کاهش می

دهند.

خمیر بازیافتی حمل شده از آسیای جنوب شرقی با قیمت 300 دلار در هر تن در چین عرضه شد که نسبت به دو هفته قبل 5 دلار در هر تن کاهش یافت.

معامله گران از مقداری سود صرف نظر کردند تا به دنبال سفارش های بیشتر باشند، اما تقاضا کم بود.

شرکت های تماسی گفتند که تولیدکنندگان خمیر کاغذ بازیافتی در تایلند و مالزی از آپریل فعالیت خود را کند کرده اند. برخی در مورد تعطیلی دائمی و فروش ماشین آلات صحبت می کنند.

علاوه بر این، یک محصول خمیر بازیافتی جدید در بازار موجود است که از کاغذ مخلوط خالص در ایالات متحده ساخته شده است. در بندر اصلی چین با قیمت 300 دلار در هر تن CIF عرضه می شود.

ماه گذشته، منابع گفتند که سازنده آمریکایی قصد دارد سه گرید خمیر بازیافتی ساخته شده از OCC، مخلوط OCC و کاغذ مخلوط و کاغذ مخلوط خالص را عرضه کند. این کارخانه ممکن است تولید خود را با توجه به تقاضای خریداران چینی تنظیم کند.

46بازدید

ارسال دیدگاه