احتمال خطر تولید کننده؟

فعالیت در حال رشد بازار های فیوچرز SHFE متخصصان پالپ را در معرض قیمیت گذاری قرار می دهند که خود ان ها تاثیر کمی بر ان دارند.بازارهای کالای دیگر با بورس های قوی چینی باعث شده اند قیمت گذاری صادرات به بورس ها شیفت کند.

بازار های دیگر توانسته اند قیمت های مرجع CIF سوم شخص قدرتمندی را حفظ کنند (مورد مطالعه صفحه 20 را ببینید).

قیمت فست مارکت های NBSK CIF چینی ارزیابی است که تمام خریداران و فروشندگان را قادر می سازد که در فرایند قیمت گذاری شرکت کنند.

دیدگاه چینی ها

با فیوچرز های BSK  در چین که اماده گسترش قلمرو خود در قیمت گذاری پالپ هستند،هایدونگ ونگ پیشنهاد راه اندازی متفرغات برون ساحلی را می دهد.

در یک روز گرم در دسامبر سال پیش در چین،یک تاجر بزرگ چینی از از دست دادن دوستان تاجر پالپ چینی که در معامله پالپ چوب نرم سفید در بورس فیوچرز شانگهای پیدا کرده بود، ابراز تاسف می کرد.او گفت “تمام اندیکاتورهای بازار نشان دهنده یک ریباند در بازار پاپ چینی بودند،و همه ان ها برای یک سود سریع روی ان شرط بستند”.

قیمت های پالپ یک ماه بعد برگشتند.قبل از روند،قیمت های فیوچرزBSK کاهش یافتند.سرمایه گذاران با تجربه فیوچرز،اصولا شرکت های مالی،همه با سود کردن از طریق فروش ان خارج شدند.

تریدرهای چینی در استفاده از متفرغات با تجربه نیستند،و بیشتر تمایل دارند به تفکر سنتی تجارت فیزیکی پالپ بچسبند حتی زمانی که در زمان سرمایه گذاری در فیوچرز های با مکانیزم “خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا” و پول از دست رفته.

بر خلاف چنین عصبانیت هایی،تریدر های چینی در کنار شرکت کنندگان فیوچرز دیگر در صنعت پالپ و کاغذ در کشور چین،متفق القول موافقند که فیوچرز های BSK نقشی کلیدی را در صنعت ایفا می کنند،و شفافیت را افزایش می دهند و اجازه میدهند که قیمت بهتر موقعیت فعلی بازار را منعکس کند.

فیوچرزهای BSK قیمت های پالپ را نه تنها به دلیل پالپ فروش مجدد،بلکه به دلیل واردات پالپ در بازار چین از زمان ظهورشان در نوامبر 2018 تحت سلطه در اورده اند.

پالپ فروش مجدد،سهام پالپی است که تجار چینی به خریداران داخلی می فروشند;عملکردش با تجارت نقطه ای پالپ در اروپا و امریکای شمالی قابل مقایسه است.

هایدونگ ونگ از شرکت ژیامن C&D ،شرکتی با بیش از 40 میلیارد درامد از تجارت کالا در سال 2019،هم با این نظر موافق است.او گفت شواهد نشان دهنده یک تناسب قوی بین قیمت های پالپ فیوچرز و تجارت فیزیکی بود ،و حرکتشان 90 % با  مدت زمانی که معاملات فیوچرز در SHFE  انجام می گرفت اورلپ داشت.به عنوان یک شرکت دولتی،ژیامن C%D اجازه ندارند که به صورت احتکاری معامله کنند،بلکه فقط می توانند احتمال خطرهای فیزیکی خود را در بازار فیوچرز هج کنند.

مشاهده این مطلب  کارخانه تولید کاغذ خوزستان کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند

ونگ توضیح می دهد که “وقتی که تجارت فیوچرز BSK  در چین شروع شد،قیمت های خالص در تجارت فیزیکی پالپ در کشور تقریبا به اندازه این قیمت ها در اروپا بودند”. “از ان زمان به بعد سطوح فیزیکی در هر دو منطقه کاهش یافت. ان ها در اروپا بسیار زیاد کاهش یافتند،در حالی که در ان مدت زمانی در چین نوسانی بودند و حالا به همان سطح در اروپا رسیده اند.نوساناتی در قیمت های فیوچرز BSK در بورس شانگهای دیده شده که نشان دهنده وجود یک رابطه وتناسب بین فیوچرزهای BSK و تجارت فیزیکی در چین است”.

ونگ همچنین اشاره کرد که راه اندازی فیوچرزهای SHFE BSK به معنی نوسانات در قیمت کالاهای دیگر است که می تواند یک اثر شدید روی بازار پالپ در چین بگذارد.لورج های زیاد،فرصت های بدون ریسک یا با ریسک کم و نقدینگی تجاری فراوان سرمایه گذاران زیادی را جذب کرده است از جمله سرمایه گذاران نهادی و تریدرها،تا تفاوت های قیمتی بین فیوچرز های BSK،فروش مجدد و واردات را اربیتاژ کنند.فرصت های با ریسک کم زمانی به وجود می ایند که یک شفافیت خوب بین قیمت  فیوچرز های BSK و واردات وجود داشته باشد.تحویل واردات BSK در چین معمولا دو ماه بعد از سفارش خریداران انجام می گیرد.

در زمان هایی در سال پیش،قیمت BSK وارد شده خیلی کمتر از قیمت های فیوچرز بود.ساختار منحنی پیش رو که در ان قیمت محموله های فیزیکی پایین تر از قیمت های فیوچرز بود-معروف به دیرکرد-به وارد کنندگان اجازه داد تا از راه هج کردن کوتاه مدت یا اربیتاژ کردن پول از طریق فروختن فیوچرزهای BSK سود کنند.

نقدینگی تجاری به طور زیادی به اندازه تجارت یک معامله فیوچرز کالا وابسته است.با توجه به امار منتشر شده توسط SHFE،در 244 روز که فیوچرزهای BSK در بورس در یک سال بعد از راه اندازیش معامله شدند،حجم های تجاری به مقدار 453.7 میلیون تن را با یک بازده RMB 2.25 تریلیون (324.4 میلیارد دلار) جمع می کند.در مقام مقایسه،با توجه به فست مارکت های RISI،مصرف کلی جهانی پالپ در سال 2017 به 174.7 میلیون تن رسید،که سهم چین 32.3 میلیون تن یعنی 18.5% بود.

چین واردکننده خالص پالپ بازار است،21 میلیون تن محموله را در ان سال به داخل وارد کرد.این مقدار 37.8% از 55.6 میلیون تن تجارت جهانی کل است.امریکا،کشور های اسکاندیناوی و اندونزی صادرکنندگان خالص هستند.تبادلات ثبت شده، متوسط توناژ تجارت روزانه 1.5 میلیون تن،متوسط بازده روزانه 8.4 میلیارد RMB و متوسط بهره باز روزانه 1.2 میلیون تن در این مدت بودند.

مشاهده این مطلب  روش های خمیرسازی

ونگ بیان کرد که 1.2 میلیون تن از متوسط پوزیشن بهره یاز روزانه،اربیتاژ فیوچرز و هجینگ میتواند 400000-500000 تن ،یا 30-4- % را در بربگیرد.ایم مقدار مساوی حجم فیزیکی است و برای قیمت پالپ در بازار چین موثر است.

او همچنین گفت که چین به عنوان بزرگترین وارد کننده پالپ بازار و دومین مصرف کننده ان بعد از امریکا،برای بازار جهانی پالپ بسیار حیاتی است;صنعت جهانی پالپ تمی تواند تاثیر در حال رشد فیوچرزهای SHFE BSK را نادیده بگیرد.

بازار برون ساحلی فیوچرز پالپ:

با جلوتر رفتن،ونگ پتانسیل خوبی را برای بازار برون ساحلی فیوچرز پالپ مشاهده کرد،که مکمل فیوچرز SHFE BSK ساحلی است و هم دیگر را بهبود می دهند.

هجینگ بازار متقاطع و اربیتاژ بین فیوچرز برون ساحلی و SHFEسرمایه گذاران فیوچرز زیادی را جذب می کند،و نقدینگی را زیاد می کند.

بازار جهانی پالپ با عرضه بیش از حد رو برو است که باعث نقدنگی فیزیکی اضافی می شود.سرمایه گذاران با تجربه نهادی از طریق ترید اربیتراژ نقدی بیشترین استفاده را از ان می کنند.

لوریج در بازار برون ساحلی

راه اندازی فیوچرز پالپ شانگهای بدون شک تمرکز را از بازار واردات به بازار فروش مجدد داخلی اورده است.اما وارد کننده گان این فرصت را دارند تا احتمال خطری خود را از طریق سود بردن بیشتر از یک معیار نقد و ثابت NBSK CIF چینی مدیریت کنند.

اساسا،دو بازار پالپ در چین وجود دارد:بازار واردات و بازار فروش مجدد داخلی.بازار واردات جایی است که تولید کننده گان پالپ های وارد شده را در بنادر چینی بر اساس CIF می فروشند.بازار فروش مجدد داخلی جایی است که تجار محلی چینی پالپ ها را به کمپانی های کاغذ می فروشند.

تا قبل از راه اندازی فیوچرز پالپ شانگهای در نوامبر 2018،بازار واردات نقش اصلی را در قیمت گذاری داشت.اما فیوچرز تعادل را بر هم زد.اکنون وارد کننده گان بازار فیوچرزی را پیدا می کنند که به طور فزاینده ای بر قیمت ها در  منطقه تاثیر گذار است.و چون ان ها نمی توانند در این بازار معامله کنند ،برای ان ها مشکل زا است.

یک راه حل می تواند توسعه یک بازار روان و پر جنب و جوش هم در معاملات فیزیکی و هم در معاملات متفرعاتی باشد که به قیمت بازار CIF وصل هستند.نشانه هایی وجود دارد که ممکن است این ها در حالی که تجارت فیوچرز شانگهای بهره را در تمام منطقه فعال می کند در حال اتفاق افتادن باشند.

مشاهده این مطلب  کرونای فرهنگی قبل از کرونای چینی

یکی از شرکت کننده گان بازار به فست مارکت RISI گفت “نقدینگی در معاملات فیوچرز بهره های بیشتری در زمینه هجینگ در این مناطق تولید کرده است”.مردم به اسپرد بین SHFE و NBSK CIF نگاه می کنند.ان ها همچنین نرخ تبادلات هم دارند.فرصت های اربیتراژ زیادی وجود دارد.

به تفاوت بین معاملات فیوچرز و ان چیزی که تریدرهای پالپ در حال خرید و فروش هستند “ریسک اساسی” می گویند.برای مدیریت این در  بازار اوور کانتر ،تریدرهای فیزیکی به یک قیمت مرجع ثابت وقابل اعتماد نیاز دارند.بازار CIF همچنین فرصتی برای بازیگران مالی مهیا می کند تا اسپردها را معامله کنند.یک “اسپرد”،خرید یک محصول و فروش دیگری،ریسک نوسانات را در یک کالا کم میکند.

بازار NBSK CIF چین ویژگی های زیادی دارد که برای تولید چنین قیمت مرجعی از ان استفاده می کند.تراکنش های نقطه ای در چین نسبت به اروپا و امریکای شمالی رواج بیشتری دارد.تریدر های فعال بی شماری در بازار وجود دارد که نقدینگی اضافی را می سازند.و قیمت ها بیشتر تمایل دارند که خالص باشد تا “لیست موثر”،یعنی شفافیت بیشتری نسبت به مناطق دیگر وجود دارد.

به علاوه،منابع واردات پالپ های چوب نرم به چین طی 5-10 سال گذشته زیاد شده اند.در سال 2019،برای اولین بار،اروپا(من جمله روسیه) از کانادا در صادر کردن NBSK به چین پیشی گرفته است.در حالی که باید ببینیم که ایا اروپا همچنان قدرتمند خواهد ماند یا نه،این تغییر در صادر کننده گان کیفیت معیار ها را افزایش می دهد.هر چه منابع یک محصول متنوع تر و زیاد باشند پخش سهام هر تولید کننده برابرتر خواهد بود،و نیروهای بازار می توانند بهتر عمل کنند.همه این ها NBSK CIF چین را با ثبات تر و قابل اعتمادتر می کند.

چین مهمترین بازار برای صنعت جهانی پالپ است و خواهد بود.این کشور پتانسیل این را دارد که محور مرکزی تجارت بشود.

هر ارزیابی قیمتی ارزیابی فست مارکت RISI قیمت باز بازار است که بر پایه داده های واقعی بازار است و از یک تحقیق سیستماتیک و بزرگ از شرکت کننده گان بازار جمع شده است.گزارشگران قیمت ما  یک کد موکد را دنبال می کنند و کارمان بر پایه 5 اصل هسته ای از جمله شفافیت،استقلال،تعادل خریدار و فروشنده داده،و انطباق ضد تراست است.

494بازدید

ارسال دیدگاه