قیمت گریدهای مقوای بسته بندی در چین عمدتاً در هفته منتهی به جمعه 30 اوت ثابت بود. منابع به Fastmarkets گفتند که فرسایش قیمت کاغذ با کاهش مداوم قیمت خمیر (BHK)  کاهش یافت.

کارخانه‌های مقوای بسته بندی بازیافتی در این کشور افزایش قیمت را اعلام کردند، معمولاً 30 تا 50 یوان (4.2 تا 7.1 دلار) در هر تن در آغاز ماه اوت، پیش از دوره بهبود تقاضای بسته‌بندی با جشنواره میانه پاییز که در 17 سپتامبر و چین برگزار می‌شود. تعطیلات روز ملی در هفته اول اکتبر.

منابع گفتند، اما فعالان بازار، از جمله کسانی که از کارخانه‌های تبدیل و جعبه‌سازی پایین‌دستی هستند، تقاضای مرتبط با جشنواره را ناامیدکننده توصیف کردند، زیرا هزینه‌های مصرف‌کننده در کشور سرکوب شده است.

افزایش قیمت های قبلی هیئت مدیره یا از همان ابتدا کنار گذاشته شد یا در اواسط اوت لغو شد. برخی کارخانه‌ها مجبور شدند قیمت‌ها را معمولاً 30 یوان در هر تن در اواخر اوت کاهش دهند تا سفارش‌ها را جذب کنند.

در شرق چین، متوسط ​​قیمت مقوا با استحکام بالا تا چهارشنبه 28 اوت 2952 یوان در هر تن بود که 6 یوان به ازای هر تن کمتر از سطح اواخر جولای بود.

میانگین قیمت لاینر از 3080 یوان در هر تن در ماه گذشته به 3068 یوان در هر تن در این هفته کاهش یافت، در حالی که قیمت لاینر کرافت بدون تغییر در 3778 یوان در هر تن بود.

متوسط ​​قیمت لاینر تاپ سفید به 5420 یوان در هر تن رسید که نسبت به ماه گذشته 10 یوان در هر تن افزایش داشت.

به گفته منابع، تداوم قیمت‌گذاری ضعیف در بازار داخلی به کاهش علاقه خریداران چینی به خرید مقوای وارداتی، به‌ویژه گریدهای متوسط ​​که به‌ویژه به نوسان قیمت حساس هستند، تضعیف می‌کند.

مشاهده این مطلب  درجه بندی ژاپنی انواع کاغذ

داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد که این کشور در ماه جولای حدود 190000 تن  ​​وارد کرده است که نسبت به سال قبل 31 درصد کاهش داشته و پایین‌ترین سطح از فوریه 2023 است، زمانی که تأثیر سیاست عوارض واردات صفر چین برای بیشتر واردات مقوا در داده‌ها منعکس شد.

در همین حال، معامله‌گران چینی به Fastmarkets گفتند که یک تامین‌کننده بزرگ اروپای غربی در اواخر جولای با پیشنهادات سبک وزن ۳۶۰ تا ۳۶۵ دلار در هر تن به بازار چین بازگشت. چنین پیشنهادهایی در نیمه اول سال 2024 به دلیل افزایش قیمت در بازار محلی اروپا و اختلالات حمل و نقل بیشتر اوقات از چین غایب بود.

مخاطبین معامله گران گزارش دادند که برخی معاملات با قیمت 353 تا 355 دلار در هر تن در نیمه اول اوت بسته شد.

قیمت‌های وارداتی KLB ثابت است: قیمت (KLB) در محدوده 475 تا 600 دلار در هر تن CIF برای سفارش‌های جدید در ماه اوت باقی ماند که نسبت به سطوح گزارش شده در جولای تغییری نکرد.

برخی از تامین کنندگان روسی در تلاش هستند تا قیمت KLB سبک وزن (80-110 گرم در متر مربع) را که در ارزیابی قیمت Fastmarkets برای معیار 175 گرم در متر مربع است، حدود 100 یوان در هر تن افزایش دهند، اما باید دید آیا چنین صعودی می تواند انجام شود.

در ماه جولای، تاجران چینی گزارش دادند که برخی از تامین کنندگان KLB آمریکا به دلیل افزایش شکاف قیمتی بین چین و سایر بازارهای آسیایی، خود را برای افزایش قیمت تا 40 دلار در هر تن برای صادرات به چین در ماه اوت آماده می کنند. بازار مقوای جعبه ای چینی جای کمی برای صعودهای بیشتر باقی می گذارد.

مشاهده این مطلب  تولید کننده ماشین کاغذ کشور چک، قرارداد بومی را توسعه می دهد

اکنون اکثر معامله گران دارای ذخایر KLB ایالات متحده در انبارهای خود هستند و قیمت فروش مجدد در بازار نقدی بیش از 5200 RMB در هر تن نیست. این نزدیک به 600 دلار در هر تن CIF (پس از کسر مالیات و لجستیک در بندر) است، اما ما باید عوامل دیگری مانند هزینه های سرمایه و هزینه های ذخیره سازی را در نظر بگیریم. یکی دیگر از تاجران چینی گفت: در حال حاضر برای شکستن یک مبارزه بسیار دشوار است.

کارخانه‌های کارتن‌سازی بازیافتی در مقیاس بزرگ در چین افزایش قیمت‌ها را، معمولاً 50 یوان در هر تن، برای گریدهای پشت طوسی در اوایل اوت، به دنبال افزایش جزئی در دو ماه گذشته اعلام کردند.

مشابه وضعیت بخش مقوای جعبه ای بازیافتی، تقاضای کارتن‌ها در اواسط اوت با نزدیک شدن به اتمام سفارشات بسته‌بندی مربوط به جشنواره نیمه پاییز، نشانه‌هایی از کاهش سرعت را نشان داد. کارخانه ها شروع به کاهش قیمت مقوای پشت طوسی کردند، به ویژه آنهایی که برای محصولات ارزان قیمت.

تا چهارشنبه 28 اوت، متوسط ​​قیمت مقوای پشت طوسی 3478 یوان در هر تن بود که 17 یوان در هر تن نسبت به اواخر جولای کاهش داشت. قیمت‌های گرید پریمیوم به دلیل عرضه محدود نسبتا ثابت بود و میانگین قیمت از 4180 یوان در هر تن در پایان جولای به 4235 یوان در هر تن در این هفته افزایش یافت.

21بازدید

ارسال دیدگاه