فعالان بازار یک محیط مثبت را برای فروش مقوا جعبه ای در ماه اوت با بهبود تقاضا برای گریدهای بکر و بازیافتی حتی در میان افزایش قیمت گزارش کردند.

به گفته منابع، احیای قیمت در برزیل در ابتدا با هزینه های آخال (OCC) شماره 2 آغاز شد که در مقایسه سالانه 90.3 درصد افزایش یافت و در ماه اوت 1050-1100 Reais (191-200 دلار) در هر تن معامله شد.

روند افزایشی قیمت به سرعت به مقوا جعبه ای  بازیافتی منتقل شد و تامین کنندگان از ماه می افزایش قیمت خواهند داشت.

در بازار کرافت لاینر، قیمت‌ها در ماه اوت بین 4500 تا 5800 Reais در هر تن بود که همچنان 4.1 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و تولیدکنندگان در تلاش برای کاهش تخفیف‌هایی هستند که قبلا برای رول های باریک‌تر زیر 1.6 متر ارائه می‌شد.

در سال 2023، تولید بیش از حد کاغذ همراه با تقاضای ضعیف بین‌المللی، تولیدکنندگان را مجبور کرد که برای کاغذهایی با عرض استاندارد در نظر گرفته نشده، تخفیف‌های تهاجمی ارائه کنند که باعث ایجاد اختلاف قیمت در بازار شد که بر فروش کلی تأثیر گذاشت.

فعالان بازار همچنین خاطرنشان کردند که صادرات محصولات بسته بندی و کرافت لاینر در ماه های اخیر بهتر بوده است و همچنین با کاهش فشار در بازار داخلی همکاری می کند.

داده های دبیرخانه تجارت خارجی برزیل SECEX نشان می دهد که صادرات کرافت لاینر برزیل در سال جاری 14.6 درصد بهبود یافته است و 251865 تن در هفت ماهه اول سال صادر شده است. آرژانتین با 28.7 درصد از مجموع، پیشتاز شد، اکوادور با 10.4 درصد و ایتالیا با 8.9 درصد.

مشاهده این مطلب  نقش بسته های کاغذی و مقوایی در بسته بندی کالاها

با کاهش ارزش پول برزیل در ماه های اخیر، صادرات کالاها نیز بهتر شده است و تقاضای کروگیتد را تقویت می کند.

31بازدید

ارسال دیدگاه