در ماه سپتامبر، قیمت‌ انواع اصلی کاغذ و مقوای بسته‌بندی و کاغذهای باکیفیت در بازار چین کاهش یافت، با وجود اینکه این ماه به طور سنتی آغاز فصل اوج مصرف کاغذ و مقوا (P&B) است که تا پایان دسامبر ادامه خواهد داشت.

برخی از تولیدکنندگان مقوای بازیافتی در اوایل سپتامبر سعی کردند قیمت‌ها را بین ۳۰ تا ۵۰ یوان (۴.۳ تا ۷.۱ دلار) در هر تن افزایش دهند، اما این تلاش‌ها با استقبال سردی از سوی کارخانه‌های تبدیل و جعبه‌سازی مواجه شد. تقاضای کمتر از حد معمول برای بسته‌بندی در میان مشکلات اقتصادی چین و ورود عرضه جدید از چندین ماشین مقوای جدید با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال، باعث شد که کارخانه‌های مقوا قیمت‌ها را قبل از تعطیلات جشنواره اواسط پاییز کاهش دهند.

در شرق چین، متوسط قیمت برای مقوای با استحکام بالا از ۲۹۵۲ یوان در هر تن در اواخر ماه اوت به ۲۹۳۸ یوان در هر تن تا ۲۵ سپتامبر کاهش یافت. همچنین، قیمت متوسط تست‌لاینر به ۳۰۴۸ یوان در هر تن در هفته منتهی به ۲۷ سپتامبر رسید، که ۲۰ یوان کمتر از سطح اواخر اوت بود.

در نتیجه کاهش قیمت مقوای بازیافتی و تقاضای ضعیف برای بسته‌بندی، برخی از کارخانه‌های بزرگ مقوای بازیافتی برنامه‌ریزی کردند تا در تعطیلات روز ملی چین از ۱ تا ۷ اکتبر تعطیلی‌های مرتبط با بازار داشته باشند.

قیمت کارتن‌ نیز کاهش یافت. راه‌اندازی ماشین PM 49 در کارخانه بهیه ناین دراگون در منطقهگوانگشی در ۱۰ سپتامبر، ۱.۲ میلیون تن ظرفیت جدید کارتن به بازار چین اضافه کرد که به افزایش عرضه و فشار بر قیمت‌ها منجر شد. قیمت متوسط کارتن‌ از ۴۵۵۲ یوان در هر تن در اواخر اوت به ۴۴۱۰ یوان در هفته منتهی به جمعه کاهش یافت.

مشاهده این مطلب  صنعت بازیافت کشور در دست دلالان است

قیمت‌های کاغذ (UFP) نیز با کاهش بیشتری مواجه شد. پس از افت شدید قیمت‌ها در ماه‌های جولای و اوت، تولیدکنندگان اصلی UFP در چین افزایش قیمت ۲۰۰ یوانی در هر تن برای سفارش‌های سپتامبر را اعلام کردند، اما این تلاش‌ها با استقبال کمی مواجه شد.

به طور کلی، در ماه سپتامبر قیمت‌های کاغذ و مقوای بازار چین به دلیل مشکلات اقتصادی و عرضه بیش از حد کاهش یافت و این وضعیت ممکن است در آینده نیز ادامه یابد.

21بازدید

ارسال دیدگاه