پس از افزایش جزئی قیمت در بازار داخلی مقوای جعبه ای (containerboard)  در ماه جولای، منابع در مکزیک توافق کردند که تقاضا در ماه اوت، همان‌طور که برای ماه تابستانی اوت انتظار می‌رفت، همچنان کند باقی ماند و قیمت‌ها بدون تغییر بود.

تقاضای کم، همراه با شرایط اقتصادی نامطمئن در کشور، باعث شد که شرکت‌کنندگان در بازار گزارش دهند که افزایش اخیر قیمت مقوای جعبه ای بیشتر مربوط به تنظیم قیمت‌های آخال (OCC)  بوده تا تقاضا برای جعبه‌های مقوایی.

یک منبع گفت: “بازار در حال سازگاری با دولت جدید، سرعت هزینه‌های عمومی آن، و نرخ ارز است که از نرخ پزوی مکزیک که در ماه می حدود 16.50 در مقابل دلار بود، به 18.60 پزو در مقابل دلار در ماه اوت تغییر کرده است.”

بر اساس نظرسنجی  Fastmarkets، قیمت‌های داخلی لاینربرد در ماه اوت بین ۱۲۴۰۰ تا ۱۲۸۰۰ پزو (معادل ۶۶۳ تا ۶۸۵ دلار) در هر تن معامله شده است که نسبت به سال قبل ۱.۶٪ کاهش یافته است، در حالی که گرید های وارداتی ثابت در ۶۴۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن بوده‌اند که ۰.۸٪ افزایش در همان مقایسه داشته است.

یک منبع دیگر نظر خوشبینانه‌تری داشت و بیان کرد که فروش در ماه اوت نسبت به نیمه اول سال مثبت‌تر بوده و برخی از مشتریان درخواست حجم‌های بیشتری نسبت به قبل داشته‌اند.

“منبعی دیگر عنوان کرد این موضوع همچنین می‌تواند به ادغام بزرگ Smurfit WestRock که دینامیک‌های محلی را تغییر داده است، مرتبط باشد، زیرا آنها کاغذ بیشتری را در خود یکپارچه کرده و کمتر به فروش می‌رسانند. در نهایت، همان مقدار کاغذ در بازار وجود دارد، اما فقط دست‌ها تغییر می‌کنند.”.

مشاهده این مطلب  خبر فوری صنعت کاغذ

شرکت‌کنندگان در بازار انتظار دارند که تقاضا در ماه سپتامبر بهبود بیشتری نشان دهد چون زمانی است که همه از تعطیلات برگشته‌اند، در حالی که فصل قوی فروش برای دوره تعطیلات پایان سال است – حتی ممکن است  شاهد برخی تغییرات جدید در قیمت‌ها هم باشیم.

در بازار آخال (OCC)، قیمت‌ها در ماه اوت به افزایش خود ادامه دادند و دیدگاه‌های متفاوتی برای توضیح این حرکت وجود دارد.

” منبع چهارم گفت: مکزیک در تولید کاغذ بازیافتی خودکفا نیست و تغییرات نرخ ارز قبلاً قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. همچنین، تولید داخلی پایین‌تر نیز به دلیل فصلی بودن وضعیت وجود دارد، در حالی که برخی تأثیرات جزئی نیز در جای خود هستند، به عنوان مثال تولید بیشتر کیسه‌های کاغذی که مصرف بیشتری از OCC دارد.”

بر اساس نظرسنجی Fastmarkets، OCC داخلی در ماه اوت با قیمت ۲۴۰۰ تا ۳۰۰۰ پزو در هر تن معامله شد که ۲۵.۶٪ بیشتر از سال قبل بوده است، در حالی که OCC وارداتی با قیمت ۱۳۵ تا ۱۴۵ دلار در هر تن معامله شد که نسبت به سال گذشته ۷۵٪ افزایش داشته است.

قیمت‌های کاغذ مختلط با قیمت ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن ثابت ماند، و منابع می‌گویند تقاضا برای کاغذ مختلط “در مقایسه با تقاضای قوی‌تر برای OCC در این ماه، به میزان کمتری” بوده است.

بهبود قیمت‌ها در این ماه پس از ثابت ماندن قیمت‌ها در جولای برای OCC وارداتی و افزایش ۵ دلار در هر تن در ماه‌های ژوئن و می، ۱۰ دلار در هر تن در مارس و ژانویه، و ۱۵ دلار در هر تن در فوریه رخ داده است. قیمت‌ها در آپریل ثابت ماندند، منبع پنجم در مورد OCC در ماه اوت گفت:  مکزیک از ماه جولای به دنبال مقدار بیشتری است.”.

مشاهده این مطلب  شاخص‌های کاغذ بازیافتی در اروپا – 11 ژانویه 2022

در یک سال، قیمت‌های بالای OCC وارداتی به میزان ۶۵ دلار در هر تن یا ۸۱.۳٪ افزایش یافته است، در مقایسه با قیمت ۸۰ دلار در هر تن در اوت ۲۰۲۳.

تقاضا از سوی کارخانه‌های مکزیک برای گرید‌های کاغذ بازیافتی سفید نیز ماه به ماه بهبود یافت، که باعث افزایش قیمت‌ها و حق بیمه‌ها همراه با سفارش‌ها شد. قیمت‌ها برای گرید‌های وارداتی مانند برش‌های پاکت سخت سفید (HWEC)، کاغذ اداری مرتب‌شده (SOP) و دفتر کل مرتب‌شده سفید (SWL) در ماه اوت نسبت به سفارش‌های ماه جولای ۵ دلار در هر تن افزایش یافت. این افزایش‌ها قیمت HWEC را به ۳۳۰-۳۴۰ دلار در هر تن، SOP را به ۱۵۰-۱۶۰ دلار در هر تن و SWL را به ۲۳۵-۲۴۵ دلار در هر تن رساند. منابع از «تقاضای بسیار بهتر» برای درجه‌های بالا، به‌ویژه SWL و SOP، خبر دادند. به گفته خریداران و فروشندگان همچنین تولید در ماه‌های تابستان کند شد.

یک منبع خریدار درباره SOP گفت: قیمت‌های نقطه‌ای بالایی وجود دارد و عرضه محدود است.

بخش‌های پوشش‌دار وارداتی کاغذ(CGS) در ماه اوت بدون تغییر در ۱۲۵-۱۳۵ دلار در هر تن باقی ماندند.

 

40بازدید

ارسال دیدگاه