رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قروه از اجرای طرح خانه تکانی کاغذی به همراه توزیع نهال و دیگر برنامه های مختلف در شهرستان در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت خبرداد.
به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شریفی پور شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان قروه اظهار داشت: هفته منابع طبیعی در واقع برای گسترش فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از آن با درخت کاری بوده و ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان از اهداف اصلی این هفته است.

به گفته وی ایجاد تفاهم عمومی نسبت به اهمیت و ضرورت حفاظت، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی، آشنایی عموم مردم با اهداف و سیاست های سازمان در کنار جلب مشارکت مردم، مسئولان و بنگاه های اقتصادی در حفظ و احیای منابع طبیعی از جمله اهداف مدنظر در هفته منابع طبیعی است.

شریفی پور با تأکید بر ایجاد عزم ملی در جامعه شهری و روستایی در راستای حفاظت از منابع طبیعی، تصریح کرد: پوشش گیاهی منابع طبیعی در حفاظت از آب و خاک نقش بالایی داشته و مؤثر بوده و لذا شعار امسال «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» انتخاب شده است.

وی از توزیع و کاشت نهال، اجرای طرح خانه تکانی کاغذی، تبلیغ و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و … در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: در این مدت برنامه های اجرایی بسیاری توسط منابع طبیعی و آبخیزداری از ۱۴ اسفند ماه آغاز و انجام خواهد شد.

شریفی پور با اشاره به روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری، تصریح کرد: «روز درختکاری»، «منابع طبیعی، مردم، احیاء و توسعه جنگل ها و مراتع»، «منابع طبیعی، مردم، ائمه جمعه و جماعات» و «منابع طبیعی، مردم، حفاظت و حمایت» از جمله روزشمار مرتبط در این مدت است.

مشاهده این مطلب  کاغذ دفترچه تلفن TD و راهنمای شغلی

همچنین «منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی»، «منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت» و «منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی» از دیگر روزشمارهای هفته منابع طبیعی است که شریفی پور عنوان کرد.

وی در ادامه به اجرای طرح خانه تکانی کاغذی و نتایج مثبتی که همراه خواهد داشت اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ بازیافت کاغذ، درختکاری و حفظ منابع طبیعی بوده و در واقع با بازیافت کاغذ سالانه از قطع درختان بسیاری جلوگیری خواهد شد.

 

390بازدید

ارسال دیدگاه