به گفته مدیران، ممکن است شرکت سوزانو حجم تولیدات خود را کاهش دهد اگر حاشیه سود کاهش یابد؛ انتظار می‌رود فروش به چین به زودی افزایش یابد.

شرکت سوزانو در روز جمعه 9 اوت،بزرگترین تولیدکننده خمیر کرافت اکالیپتوس سفید (BEK) در جهان، آماده است تا با تغییرات قیمت این خمیر در سه‌ماهه‌های آینده مقابله کند، به گفته لئوناردو گریمالدی، مدیر اجرایی بخش خمیر کاغذ سوزانو با توجه به فروش کند از آپریل، قیمت‌ها را از 740 دلار به ازای هر تن به 650 دلار در پایان جولای کاهش داد تا خریداران چینی را به بازار بازگرداند.

گریمالدی به Fastmarkets گفت :”متفاوت از سال گذشته، این دوره در لحظه‌ای شکسته می‌شود که با فصل اوج تقاضا همزمان است، در حالی که موجودی‌ها در کل زنجیره کمتر از سطح تاریخی است. با این ترکیب، کاهش شدید قیمت به تولیدکنندگان کاغذ چینی امکان می‌دهد تا حاشیه سود خود را خیلی سریع بازیابی کنند”.

مدیر اجرایی اشاره کرد که این عوامل، به همراه توقف‌های غیرمنتظره، باید این دوره کاهش قیمت را کوتاه‌تر از دوره‌های قبلی کند. او گفت “ما آگاهیم که این نقطه نزولی از چرخه است و برخلاف استراتژی ما در سال 2019، ما موجودی تشکیل نخواهیم داد. سوزانو در طول همه‌گیری یاد گرفت که با سطح پایین‌تری از موجودی‌ها عمل کند”

گریمالدی گفت که او جذب سفارشات چینی را 50٪ پیش بینی می کند، اما انتظار دارد با کاهش قیمت‌ها خریداران بیشتری خرید کنند.

او گفت : دو عامل حال و هوای آنجا را منفی کرده است، یکی حاشیه سود تولیدکنندگان آنجا بود که نتوانستند قیمت‌های خود را افزایش دهند؛ و دوم احساس بر اساس ظرفیت‌های جدیدی که آنلاین می‌شوند، از جمله ما، که در واقع در کوتاه مدت در بازار بازتاب نمی‌یابند.”

مشاهده این مطلب  شاخص کاغذ روزنامه در آمریکا - 11 می 2021

گریمالدی گفت: در اروپا، مذاکرات در روزهای آخر جولای به قیمت‌های پایین‌تری منجر شد. “ما باید قیمت‌های لیستی را در آنجا 1،370 دلار به ازای هر تن ببینیم”

در یک تماس با تحلیلگران، مدیر مالی ارشد مارسلو باچی به سوالات در مورد احتمال کاهش حجم تولید در میان قیمت‌های پایین‌تر پاسخ داد: در آن زمان تصمیمی که شرکت در سال 2023 وقتی قیمت‌ها کاهش یافت، گرفت سوزانو حجم تولید سالانه خود را 4٪ از ظرفیت 10.8 میلیون تن کاهش داد.

مدیر مالی گفت: ما هزینه‌های خود را بر اساس میانگین تحلیل نمی‌کنیم – ما به هر تن جداگانه نگاه می‌کنیم، حتی در داخل همان کارخانه‌ها، تناژهایی وجود دارد که گران‌تر از بقیه هستند، مثلاً وقتی نیاز به تامین چوب از فاصله بیشتری دارید. در برخی موارد تولید کردن ارزش ندارد. ما هیچ حجمی را تولید یا فروش نخواهیم کرد که بر نتایج تأثیر منفی بگذارد.

در جولای، شرکت Cerrado پروژه خود را راه‌اندازی کرد. کارخانه جدید برزیلی با ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال، خرید و فروش را تحت تأثیر قرار داده است، با شرکت‌کنندگان بازار که انتظار حجم‌های بیشتری از شرکت به بازار را دارند.

سوزانو تأیید کرد که هدفش تولید 900،000 تن در این کارخانه در سال جاری است، که 700،000 تن آن به بازار خواهد رفت.

سوزانو در سه‌ماهه دوم سال 2.54 میلیون تن خمیر کاغذ فروخت، که نسبت به سال گذشته 1٪ افزایش داشت، به دلیل تقاضای بالاتر در چین در بخش اول سه‌ماهه درآمدها در مقایسه 30٪ افزایش یافت به 9.2 میلیارد دلار، با قیمت‌های متوسط 22٪ بالاتر در 696 دلار به ازای هر تن.

مشاهده این مطلب  PIX شاخص های کاغذ در اروپا - 23 مارس 2021

فروش کل کاغذ سوزانو در سه‌ماهه دوم به 333،000 تن رسید، که نسبت به سال گذشته 6٪ افزایش داشت. فروش در بازار داخلی 239،000 تن و فروش بین‌المللی 94،000 تن بود – که نسبت به سه‌ماهه مشابه سال 2023 به ترتیب 14٪ و 11٪ افزایش داشتند.

فروش کل کاغذهای چاپ و تحریر (P/W) به 225،680 تن رسید، که نسبت به سال گذشته 1٪ افزایش داشت. از این مجموع، 142،491 تن در بازار داخلی فروخته شد، که 5٪ افزایش داشت، و 83،189 تن صادر شد، که نسبت به سال گذشته ثابت بود.

فروش مقوای بسته بندی در سه‌ماهه دوم به 43،344 تن رسید، که نسبت به سه‌ماهه دوم سال 2023 13٪ افزایش داشت. محموله‌ها در بازار داخلی به 33،995 تن رسید و صادرات به 9،349 تن رسید، که به ترتیب 3٪ و 80٪ افزایش داشتند.

فابیو اولیویرا، مدیر واحد کاغذ و بسته‌بندی، به Fastmarkets گفت که تأثیرات لجستیکی ناشی از کمبود کانتینر و مشکلات در پایانه‌های برزیلی به دلیل باران‌های سنگین فروش خارجی بخش کاغذ سوزانو را در سه‌ماهه دوم 2024 تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر اجرایی گفت: ما می‌توانستیم فروش بیشتری داشته باشیم، اما همه این عوامل حجم فروش‌های صادراتی ما را کاهش داد.

به گفته اولیویرا، با افزایش قیمت‌ها برای هماهنگی با قیمت‌های خمیر کاغذ و افزایش هزینه‌های حمل و نقل، تقاضا در آمریکای لاتین و آمریکای شمالی همچنان بالا است و در بازار داخلی، قیمت‌های کاغذ تحریر پس از افزایش که شرکت در ابتدای سال اعمال کرد، عمدتاً ثابت ماندند.

او گفت : تقاضا در همه خطوط تولید در حال افزایش است، با انتخابات شهرداری که به افزایش مصرف کاغذ تحریر کمک می‌کند” ، اشاره کرد که شرکت انتظار دارد به زودی افزایش قیمت در این خط را اعلام کند.

مشاهده این مطلب  کارگروه کاغذ قیمت را تعیین کرد: ۶۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاغذ تحریر

اولیویرا گفت برای کاغذ تحریر ما قبلاً نامه‌های افزایش قیمت را به توزیع‌کنندگان به دلیل افزایش تقاضا و هزینه‌هایی که با قیمت‌های لاتکس و کاهش ارزش رئال در برابر دلار روبرو شده‌ایم ارسال کرده ایم.

در مورد بازار مقوای بسته بندی، مدیر اجرایی اشاره کرد که محصولات وارداتی به دلیل هزینه‌های بالای حمل و نقل و کاهش ارزش ارز در برزیل رقابت‌پذیری خود را از دست داده‌اند. این سناریو انتظار می‌رود به نفع تولیدکنندگان برزیلی باشد.

اولیویرا گفت با داغ شدن بازار امروز ما شاهد بهبود تقاضای داخلی هستیم، چشم‌انداز پیش رو خوب است. ما با ظرفیت کامل کار می‌کنیم و امروز سفارش‌های بیشتری نسبت به ظرفیت عرضه داریم، به این دلیل، اولیویرا اشاره کرد، شرکت در حال مطالعه افزایش قیمت برای جبران تورم در این بخش است. اگر این اتفاق بیفتد، در هفته‌های آینده رخ خواهد داد.

 

36بازدید

ارسال دیدگاه