نوشته شده توسط

سیمون متیس – 15 فوریۀ 2019

روز پنج‌شنبه 14 فوریه، اعلیحضرت پادشاه کارل گوستاو شانزدهم کارخانۀ خمیر کاغذ استرند از شرکت SCA در تیمرا را افتتاح نمود. توسعۀ این کارخانه تاکنون یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاریهای صنعتی سوئد بوده است.

بیش از ۳۰۰ میهمان در افتتاحیۀ بزرگ کارخانۀ خمیر کاغذ استرند شرکت کردند. میهمانان یک گردهمایی بین‌المللی از مشتریان، تامین‌کنندگان پروژه، دولت سوئد، سهامداران  SCA و بسیاری دیگر بودند.

 ابراهیم بیلان، وزیر بازرگانی، در حین مراسم افتتاحیه گفت: “وقتی نوبت به جنگل‌ها و محصولات جنگلی می‌رسد، سوئد یک رهبر جهانی است. جنگل درآمد حاصل از صادرات و متعاقباً فن‌آوری را برای سوئد و مشاغل در سنتوال ،تیمرا و سایر مناطق روستایی سوئد ایجاد می‌کند. منابع جنگلی تجدیدپذیر نقش مهمی در ساخت جامعه‌ای پایدار ایفا می‌کنند.”

 به مهمانان،توری همراه با راهنما شامل بازدید از مرکز کنترل جدید، در کارخانۀ توسعه‌یافته ارائه شد که در آن همه عملکردهای عملیاتی در مدرن‌ ترین محیط کار ممکن، شبیه به یک مرکز کنترل ترافیک هوایی گرد‌آوری شده بود.حقیقتاً همه فرایندها در کارخانه، از این مرکز کنترل، رصد و مدیریت می‌شوند.

 SCA هشت میلیارد  SEK(کرون) در توسعه کارخانه و مضاعف نمودن ظرفیت آن به تولید ۹۰۰ هزار تن خمیر کرافت سفید شده از چوب نرم، سرمایه گذاری کرده و استرند را به بزرگ‌ترین کارخانه در نوع خود در جهان تبدیل نموده ‌است. این سرمایه‌گذاری به SCA اجازه می‌دهد تا از لحاظ کیفیت محصول و عملکرد زیست‌محیطی، در ردۀ جهانی باشد.

پادشاه سوئد، کارل گوستاو شانزدهم، گفت: “بسیاری از رفاهیات سوئد توسط جنگل‌ها و محصولات صنعت جنگل ایجاد شده ‌است. اما جنگل تنها تاریخچۀ سوئد را شکل نداده ‌است. بلکه مواد خام آینده ما را به شکل برق سبز و سوخت‌های زیستی تامین می‌کند.”

مشاهده این مطلب  قیمت کنده های درخت سوئدی در سال 2018 هفت درصد افزایش یافت

 پادشاه کارل گوستاو شانزدهم از یک ورق کاغذ استفاده کرد تا پرتوی نور را بشکند و یک نمایش نور تماشایی راه بیندازد، که افتتاح کارخانه جدید خمیر کاغذ را نشان می‌داد.

اینجلا ایکبرو، مدیر مسئول پروژه برای پروژۀ سرمایه‌گذاری به مدت سه سال، گفت: “شرکت در پروژه‌ای مانند این فوق‌العاده است. ما توانسته‌ایم کارخانۀ جدید را به موقع و طبق بودجه به اتمام برسانیم. مهمتر از همه، ما توانسته‌ایم بدون حوادث جدی این پروژه را اجرا کنیم.”

دو تامین‌کننده اصلی این پروژه یکی والمت بود که خط فیبر با تعدادی از مولفه‌ها، از جمله بزرگ‌ترین گوارنده خمیر کاغذ از چوب نرم در دنیا را تامین کرد و اندریتزکه در میان دیگر پروژه‌ها یک توسعه منحصر به فرد از بویلر بازیاب را به عهده گرفت.

این پروژه تا حدی توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا تامین مالی شده ‌است.

552بازدید

ارسال دیدگاه