ناشر: سیمون ماتیس-8 مارس 2019

هنگامی که می خواهیم آینده پایدارتر و بهتر برای فرزندان خود و نسلهای آینده درست کنیم، انتقال به اقتصاد مدور یک ضرورت می شود. نیاز داریم بهترین استفاده را از منابع محدود خود ببریم و با هم در مقابل تغییر آب و هوایی کار کنیم. برند دستمال کاغذی آمرپلاست و متسای سرلا در حال شراکت هستند تا اولین بسته بندی دستمال کاغذی اقتصاد مدور را به بازار معرفی کنند.

کیرتوکار اسی آمرپلاست Amerplast’s ESSI Kiertokääre)) یک مفهوم بسته بندی اقتصاد مدور است که از پلاستیک بازیافتی از منابع صنعتی و بسته بندی پلاستیکی بازیافتی دسته دوم مصرف کننده به طور جداگانه از خانه های فنلاند جمع آوری کرده و استفاده می کند. با توجه به تحقیقات آمرپلاست، استفاده از مواد خام بازیافتی از اثرات محیط زیستی بسته بندی و همچنین نیاز به مواد خام را کم می کند. آنچه بسته بندی بسته سبز سرلا را متمایز می کند تنها استفاده از مواد بازیافتی نیست. بسته بندی ترکیبی از مفهوم کیرتوکار اسی و پلی اتیلن سبز بر پایه زیستی است. پلی اتیلن سبز با استفاده از اتانول، یک محصول فرعی در تولید شکر، تولید می شود. مواد خام فسیلی را ندارد و می تواند در جریانات بازیافتی موجود بازیافت شود. نیشکر یک منبع عاری از دی اکسید کربن و 100% تجدید پذیر است. تا 15/2 تن مربع دی اکسید کربن را از اتمسفر برای هر تن تولیدی، از ابتدا تا انبار دروازه براسکم (Braskem)، حدف می کند (منبع: مطالعه LCA توسط E4tech & LCA Works). بعد از استفاده، بسته بندی بسته سبز به طور کامل از طریق جریانات بازیافتی موجود به عنوان ماده خام برای بسته بندی جدید دستمال کاغذی قابل بازیافت است.

مشاهده این مطلب  قیمت‌های کاغذ و مقوا در ژاپن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴

هانا هیروونن(Hanna Hirvonen)، مدیر برند برای سرلا، می گوید،” برای راه اندازی این ماده نوآورانه در بسته بندی های دستمال کاغذی زرد سرلا هیجان زده و سربلند هستیم. پایداری، هسته اصلی برند سرلا است و علاوه بر این بسته بندی از اقتصاد مدور با استفاده از کاغذ بازیافتی در محصولات سرلا پشتیبانی می کنیم”.

آری پکا پیه تیلا (Ari-Pekka Pietilä) مدیرعامل آمرپلاست می گوید، ” آمرپلاست مامور شده است راه حلهای پایدار برای کاربردهای انعطاف پذیر به عنوان بخشی از برنامه پایداری آمرگرین (AmerGreen) را توسعه دهد. تاکید ما بر تجدیدپذیری و استفاده از مواد بازیافتی و بر پایه زیستی است. مداوم به دنبال راهکار های جایگزین پایدارتر به جای مواد اصلی خام بر پایه نفت سنتی هستیم. هدف ما استانداردسازی مواد خام بر پایه زیستی و بازیافتی در تجارت خود هستیم”. و پیه تیلا نتیجه گیری می کند، ” انتقال به اقتصاد مدور یک همکاری و تلاش تیمی با مشتریان نوآور و آگاه از محیط زیست مانند دستمال کاغذی متسا نقشی اساسی در تحول صنعت ما به تجارت سالم محیط زیستی بازی می کند”.

582بازدید

ارسال دیدگاه