شاخص کاغذ روزنامه در آمریکا

شاخص کاغذ 20 آوریل 2021

صنعت کاغذ – شرکت «استورا انسو» اعلام کرد که در نظر دارد کارخانه «کوارنسودن» را در «بورلانگ» در مرکز سوئد و تجهیزات «ویتسیلوتو» در «کمی» را در شمال فنلاند تعطیل کند. این اقدام موجب حذف 1.4 میلیون تن در سال کاغذ تحریر از بازار می‌شود که شامل 565000 تن در سال کاغذ SC و کاغذ روزنامه و حدود 530000 تن در سال کاغذ مکانیکی بدون روکش و بدون چوب، و حدود 260000 تن در سال کاغذ مکانیکی روکش دار برای کاربرد مجلات و بسته بندی است. تجهیزات کاغذ در مجتمع هم تعطیل خواهند شد، اما کارخانه چوب بری (ویتسیلوتو) به کار خود ادامه می‌دهد. این تعطیلی روی 440 نفر از کارکنان در سوئد و 670 نفر از کارکنان در فنلاند تاثیر می‌گذارد. در بخش کاغذ تحریر، افزایش بیشتر در قیمت در هفته قبل از طرف «ساپی» اعلام شد، که قبلاً هدف بازار صادرات بوده‌است، و نظر ها را به اروپا معطوف کرده‌است. بازار کاغذ تقاضای اضافی 7 تا 10% را برای CWF و UWF دارد که از اول ماه ژوئن عملی می‌شود و 10 تا 12% بیشتر برای کاغذ مکانیکی پوشش دار به طور فوری با عملی شدن مجوز قرارداد ها موثر خواهد شد. این تحرک مربوط به افزایش هزینه های مواد خام و نرخ کرایه حمل است. سایر شرکت ها در اروپا افزایش قیمت ها را هدف خود قرار داده اند که شامل «ویپاپ ویدم»، «فدریگونی»، «ناویگیتور»، «لکتا»، و «بورگو» می‌شود. در حالی که قیمت های کاغذ تحریر عمدتاً در دو سال قبل نزولی بوده‌است، قیمت های خمیر کاغذ در ماه های اخیر صعودی بوده‌است، و افزایش کلی در سال جاری در اروپا حدود 240 دلار برای NBSK و 258 دلار برای خمیر کاغذ BHK بوده‌است.

مشاهده این مطلب  شاخص کاغذ روزنامه در آمریکا – 20 جولای 2021

درجه مقدار شاخص تغییرات فاصله اعتماد (95%)
کاغذ روزنامه 27.7 پوندی، قرقره دلار آمریکا 562.82 0.00 543.34 582.30

کاغذ روزنامه در آمریکا – شرکت کانادایی الوار سازی «گرین فرست فورست پروداکتز» قرار است کارخانه تولید کاغذ روزنامه 205000 تنی «کاپوسکاسینگ» را از شرکت «رایونر ادونسد متریالز» و شش کارخانه الوار سازی را در «اونتاریو» و «کبک» به مبلغ 214 میلیون دلار خریداری کند.

با قرار بسته شدن H2، این معامله همچنین شامل توافق تامین 20 سال مواد اولیه برای بهره برداری خمیر کاغذ و ورق کاغذ برای شرکت «رایونیر» در سایت «تمیسکامینک» در ایالت «کبک» است. شرکت «رایونیر» یکی از سایت های «کاپوسکاسینک» را شامل دو PMS در سال قبل تعطیل کرد و «ریک دومانت» مدیر عامل «گرین فرست» به نشریه هفتگی PPI Pulp & Paper گفته که این شرکت می خواهد دستگاه را در صورتی که وضعیت بازار اجازه دهد راه اندازی کند. در جهان انتشارات، مبارزه برای «تریبون»  دوباره شروع شده‌است. دو هفته پس از اعلام این موضوع، میلیاردر سوییسی «هانس جورگ وایس» از پشتیبانی مالی کنار رفته و این به مدیر اجرایی هتل «استوارت باینوم» اجازه می‌دهد تا روی دست سرمایه گذاری «آلدن گلوبال کاپیتال» بلند شود که پیشنهاد 18.50 دلار برای هر سهم را برای سهم 17.25 دلاری آلدن داده‌است. در نامه ای به «تریبون»، «باینوم» گفته که متعهد است تا این معامله را دنبال کند، اما «تریبون» ذکر کرده که او باید با این حال امنیت سرمایه گذاری جدید را تامین کند. در بخش کاعذ روزنامه، هیچ تغییراتی در قیمت در این هفته وجود نداشته‌است. در نتیجه، شاخص کاغذ روزنامه 27.65 پوندی در آمریکا 562.82 دلار در تن ثابت باقی مانده‌است.

مشاهده این مطلب  شاخص PIX کاغذ روزنامه در آمریکا - 13 آوریل 2021

جهت دانلود فایل مقاله کلیک کنید.

367بازدید

ارسال دیدگاه