شاخص کاغذ روزنامه در آمریکا

شاخص کاغذ 18 می 2021

درجه مقدار شاخص تغییرات فاصله اعتماد (95%)
کاغذ روزنامه 27.7 پوند، قرقره دلار آمریکا 584.23 0.90+ 564.71 603.75

صنعت کاغذ – طبق اعلام هفته قبل، شرکت پیپر اکسلنس در نظر دارد سهام شرکت دوتمار را به مبلغ 55.50 دلار در یک معامله نقدی خریداری کند که ارزش کل آن حدود 3 میلیارد دلار است. این تصرف انتظار می‌رود در نیمه دوم سال اتفاق بیفتد، مشروط به این‌که سهام‌داران دوتمار و مقامات قانونی آن را تصویب کنند. شرکت پیپر اکسلنس در نظر دارد به بهره‌برداری دوتمار ادامه دهد که تولیدکننده خمیرکاغذ و کاغذ بدون روکش و بدون چوب دریازده کارخانه خود در آمریکا است که دارای هویت خوداتکایی هستند. در این مورد، شرکت پیپر اکسلنس مالک هفت کارخانه خمیرکاغذ و کاغذ در آمریکا و کانادا، و دو کارخانه خمیرکاغذ در اروپا، و چندین سهم در کارخانه خمیرکاغذ الدورادو در برزیل است. طبق گزارش  PPI Pulp & Paper Week، با مشارکت دوتمار و پیپر اکسلنس این دو تبدیل به سومین شرکت بزرگ تولید خمیرکاغذ در جهان می‌شوند که پس از سوزانو و اینترنشنال پیپر قرار می‌گیرند.

شرکت UPM کارخانه تولید کاغذ روزنامه خود را به ظرفیت 250000 تن در سال در شوتون در انگلستان به شرکت ارن پیپر خواهد فروخت، که زیرمجموعه تولیدکننده مقوای بسته‌بندی و بسته‌بندی موج‌دار (مدرن کارتن) در ترکیه است. تولید کاغذ روزنامه قرار است در آخر ماه سپتامبر متوقف شود و شرکت ارن مسئولیت این کارخانه را به عهده خواهد گرفت که از ماه اکتبر تبدیل خواهد شد. طبق گزارش بازار سریع RISI، UPM همچنین تلاش می‌کند کارخانه کاغذ روزنامه شاپل داربلی را در فرانسه به فروش رساند که در ماه ژوئن سال قبل تعطیل‌شده است. این شرکت شش پیشنهاد دریافت کرده که شامل چهار پیشنهاد شامل تولید کاغذ و کارتن است. این شرکت درخواست پیشنهاد‌های رسمی در این ماه کرد و امیدوار است فروش را در فصل سوم سال به انجام برساند.

مشاهده این مطلب  شاخص کاغذ روزنامه در آمریکا –  28 دسامبر 2021

کاغذ روزنامه در آمریکا – طبق پیش‌بینی شرکت مشاور ماتر اکونومیک، اشتراک دیجیتال قرار است اشتراک چاپی را در روزنامه‌های محلی از اواسط سال 2024 یا 2027 در اختیار بگیرد. اشتراک دیجیتال اکنون یک‌پنجم اشتراک روزنامه‌های محلی را تشکیل می‌دهد و نسبت به سال قبل یک‌سوم افزایش داشته است. درهرحال، با توجه به این‌که اشتراک دیجیتال معمولاً هزینه کمتری نسبت به نوع چاپی دارد، اشتراک دیجیتال کمتر از 11% از کل درآمد در گردش را تشکیل می‌دهد. این گزارش اشاره می‌کند که مشترکان چاپی تمایل دارند وفاداری بیشتری نسبت به خریداران دیجیتال محصولات داشته باشند و این‌که میزان ماندگاری برای محصولات چاپی بالاترین مقدار تحویلات روزانه بود درحالی‌که روزنامه‌های چاپی شنبه و یکشنبه دارای کمترین میزان هستند. در مورد مشاغل صنعت خبری، سال جاری قرار است نسبت به سال مصیبت‌بار 2020 بهتر شود، وقتی اتاق‌های خبری از رکورد 16160 شغل عبور کنند که 13% بیشتر از اوج قبلی در سال 2008 است. این گزارش طبق داده‌های شرکت چالینجر، گری کریسمس تهیه‌شده است. در ماه‌های ژانویه تا آوریل 2021، 883 شغل از بین رفته که 68% کمتر از همان زمان در سال گذشته است. در مورد قیمت‌های کاغذ روزنامه، داده‌های هفته قبل عمدتاً پایدار بود و ترکیبی از مقداری افزایش بودند. درنتیجه، شاخص کاغذ روزنامه 27.65 پوندی در آمریکا 90 سنت بالا رفت و با 0.15% به 584.23 دلار در تن رسید.

شاخص‌های بعدی در سه‌شنبه 25 ماه می 2021 در 12 ظهر به‌وقت هلسینکی اعلام می‌شود.

جهت دانلود فایل مقاله کلیک کنید.

221بازدید

ارسال دیدگاه