شاخص های کاغذ در اروپا

شاخص کاغذ 13 آوریل 2021

صنعت کاغذ – بسیاری از تولید کنندگان اروپایی کاغذ تحریر اعلام افزایش قیمت کردند، و آن را مرتبط با افزایش هزینه ها دانستند که به طور مثال مربوط به خمیر کاغذ، RCP، مواد شیمیایی، و لوجستیک بوده‌است. در ماه مارس، شرکت اسلونیایی «وی پاپ ویدم» اعلام کرد که برای تمام انواع کاغذ در ماه آوریل افزایش قیمت خواهد داشت و طبق گزارش بازار سریع RISI، چندین تاجر کاغذ آلمانی اعلام کردند که در ماه آوریل افزایش قیمت خواهند داشت. شرکت ایتالیایی «فدریگونی» در نظر دارد برای کاغذ تحریر و کاغذ مخصوص خود 5 تا 10% در ماه می افزایش قیمت داشته باشد، در حالی که شرکت اروپایی «ساپی» افزایش ناگهانی 8 تا 11% را برای صادرات کاغذ مکانیکی پوشش دار UWF و CWF اعلام کرده‌است. شرکت «ناویگیتور» می‌خواهد قیمت ها را 6 تا 9% در اروپا از 10 ماه می افزایش دهد، در حالی که شرکت های «لکتا» و «بورگو» افزایش در ماه ژوئن را در نظر گرفته‌اند. «لکتا» هدف 8% افزایش را برای C/UWF در نظر دارد، در حالی که «بورگو» می‌خواهد قیمت کاغذ بدون چوب را تا 10% و قیمت های کاغذ مکانیکی پوشش دار را تا 15% بالا ببرد. تولید کننده کاغذ روزنامه اسپانیایی «پاپرسا» بازسازی واحد 110000 تنی را برای تولید تست لاینر و کاغذ موجدار با ظرفیت 205000 تن را انجام خواهد داد. راه اندازی آنها برای فصل اول 2022 زمان بندی شده‌است. تولید کاغذ روزنامه طبق اعلام این شرکت با ظرفیت 180000 تن در سال محصول PM6 ادامه خواهد یافت.

طبق اطلاعات PPPC، تقاضا در اروپای غربی برای کاغذ چاپ و تحریر حدود 15% نسبت به سال قبل در ماه فوریه افت داشته‌است. در سال قبل، در ماه فوریه قبل از کوید-19 در اروپا، و به طور کلی افت مصرف در این سال حدوداً 20% بوده است. نسبت حمل به ظرفیت در حد میانه 80s در ماه فوریه بود و نسبت به فوریه 2020 تغییری نداشته‌است. در حالی که، به طور کلی افت متوسط 80s در سال گذشته تا 70s در سال جاری داشته است.

مشاهده این مطلب  Bracell شروع به مطالعه برای کارخانه جدید خمیر کاغذ در برزیل کرد، هدف این پروژه تولید 2.8 میلیون تن در هر سال است

 

درجه مقدار شاخص تغییرات فاصله اعتماد (95%)
LWC 60 گرم بر متر مربع ، قرقره یورو 555.94 3.62- 551.53 560.35
CTD WF 100 گرم بر متر مربع، قرقره یورو 619.18 3.48+ 609.88 628.48
A4 B-copy 80 گرم بر متر مربع یورو 811.46 0.22- 785.57 837.35
کاغذ روزنامه 45 گرم بر متر مربع، قرقره یورو 388.04 0.02- 383.45 392.63

LWC – طبق اطلاعات PPPC، مصرف کاغذ مکانیکی پوشش دار در اروپای غربی افت 16% نسبت به سال قبل در ماه فوریه داشته و در کل نسبت به سال قبل یک پنجم بوده‌است. در بخش انتشارات، شرکت بلژیکی «رولارتا مدیا گروپ» (RMG) مالکیت کل شرکت هلندی «سنیور پابلیکیشن ندرلند» (SPN) را در اختیار گرفته و شرکت (بلگو مدیا» 50% از تجارت «بایارد پرس» را به دست گرفته‌است. SPN منتشر کننده «پلاس مگزین» است که بزرگترین مجله ماهانه در هلند با گردش حدود 217000 نسخه است، در حالی که «بلگو مدیا» در بلژیک و آلمان فعال است.

طبق گزارش PPI اروپا، شرکت ایتالیایی «الکو گراف» پس از توقف چاپ روتوگراور در کارخانه «ورونا»، در نظر دارد چاپ روتوگراور را به کارخانه «ملزو» منتقل کند. در مورد LWC، قیمت های کاغذ در آخرین گزارش برای شاخص ما اندکی افزایش داشته‌است، اما عمدتاً به دلیل افت قیمت ها پوشیده شده‌است. قوی شدن 1.1% یورو در مقابل ارز های غیر اروپایی (جمعه تا پنجشنبه به دلیل ایستر) کشش نزولی داشته‌است. به طور کلی، شاخص LWC، 3.62 یورو عقب نشینی داشته و با 0.65% به 555.94 یورو در تن رسیده‌است.

کاغذ گلاسه – طبق اطلاعات PPPC، تقاضا برای کاغذ پوشش دار بدون چوب تنزل ناگهانی قیمت در حد یک چهارم در اروپای غربی در ماه فوریه نسبت به همین زمان در سال قبل داشته‌است. به طور کلی، این کاهش حتی بیشتر بوده و در حد 30% است. طبق گزارش PPI اروپا، در فرانسه شرکت «لکتا» در نظر دارد تولید کاغذ گلاسه را برای نوع PM8 در کارخانه «پاپه تریس دو کوندات» در ماه سپتامبر آغاز کند. این سایت دارای ظرفیت 230000 تن در سال کاغذ CWF است، اما این شرکت آنرا در آوریل 2019 متوقف کرده‌است. طبق گزارش هفتگی PPI Pulp & Paper، شرکت کاغذ سازی اینترناشنال نام تجاری کاغذ چاپ خود را به «سیلوامو کورپوریشن» تغییر داده‌است. این محصول فرعی قرار است در اواخر سال نهایی شود. این شرکت در ماه دسامبر سال قبل اعلام کرد که می‌خواهد تمرکز خود را بر بسته بندی موج دار و الیاف سلولزی جذبی قرار دهد. در مورد قیمت محصول، داده های CWF شامل ترکیبی از افزایش و کاهش بود، اگر چه تمایل صعودی در نهایت غالب شد. با توجه به ترکیب ارز ها، تاثیر اندکی از قوی شدن 1.1% یورو در مقابل ارز های غیر اروپایی (جمعه تا پنجشنبه به دلیل ایستر) مشاهده شد. شاخص کاغذ پوشش دار بدون چوب افزایش 3.48 یورویی داشت و با 0.57% به 619.18 یورو در تن رسیده‌است.

مشاهده این مطلب  شاخص بسته‌بندی در اروپا – 15 ژوئن 2021

کاغذ تحریر – مصرف کاغذ بدون پوشش و بدون چوب در اروپای غربی نسبت به سال قبل 12% عقب نشینی داشت و 15% افت سالیانه طبق آمار های PPPC داشته‌است. تغییرات در بخش تامین اداری در حال انجام است.

 شرکت «استپل سولوشنز» معامله ای را برای فروش واحد های خود در نروژ، سوئد، دانمارک، آلمان، اتریش و لهستان منعقد کرده و همچنین مرکز حمایتی خدماتی خود را که عمدتاً در لهستان و هلند قرار دارد به «لیرکو» واگذار می‌کند. این شرکت قبلاً از مرکز توزیع در انگلستان و تجارت جهانی جدا شده بود و در نظر دارد کسب و کار باقی مانده خود را در پرتقال، بنلوکس، و فنلاند در ماه های آینده گسترش دهد. در سایر نقاط، شرکت دپوی دفتر اروپا تجارت خود را در کشور ایتالیا به گروه برونیا به مبلغ نا مشخص فروخته‌است. در مورد قیمت های کاغذ کپی، داده های هفته قبل در حدی مساوی شامل افزایش و کاهش بودند. قوی شدن 1.1% یورو در مقابل ارز های غیر اروپایی (جمعه تا پنجشنبه به علت ایستر) تاثیر نزولی داشته‌است. شاخص کاغذ کپی A4 B به میزان 22 سنت کاهش داشت و با 3% به 811.46 یورو در تن رسیده‌است.

کاغذ روزنامه – طبق گزارش PPPC، مصرف کاغذ روزنامه بیشتر از یک پنجم نسبت به سال قبل در اروپای غربی در ماه فوریه افت داشت، و افت کلی آن نزدیک به یک چهارم بود. با این حال، طبق گزارش پرس گازت، صنعت رسانه ای انگلستان اخبار خوبی را اخیراً شنیده‌است. گروه رسانه ای تلگراف در نظر دارد میلیون ها پوند در اتاق خبر در H1 سرمایه گذاری کند که 60 شغل خبری ایجاد می‌کند. این شرکت تصمیم گرفته فروش آگهی های چاپی را به بخش تجاری دیلی میل واگذار کند، در حالی که تولید محتوای چاپی را خود انجام می‌دهد. سرمایه گذاری های دیگری توسط HTFP گزارش شده‌است، اگر چه آنها اکثراً روی قلمرو دیجیتال تمرکز دارند. شرکت رسانه ای JPI در نظر دار یک عنوان خبری ملی را با نام ملت جهانی راه اندازی کند که گروهی شامل 27 روزنامه نگار است، در حالی که «ریچ» بیشتر از 50 شغل از طریق عناوین جدید دیجیتالی شامل هر ایالت در انگلستان و ولز خواهد ساخت. علاوه بر این، رسانه های مستقل (ایندیپندنت) قرار است صدای هفتگی «سالتاش» را از فردا راه اندازی کند. در مورد قیمت کاغذ روزنامه، گزارشات هفته قبل شامل ترکیبی از قیمت های بالا و پایین و پایدار بودند. قوی شدن 1.1% یورو در مقابل ارز های غیر اروپایی (جمعه تا پنجشنبه به علت ایستر) اندکی کشش نزولی داشت. شاخص کاغذ روزنامه 2 سنت کاهش داشت و با 1% به 388.04 یورو در تن رسید.

مشاهده این مطلب  شاخص‌های کاغذ در اروپا – 24 آگست 2021

 

جهت دانلود فایل مقاله کلیک کنید.

396بازدید

ارسال دیدگاه