چین قصد دارد واردات کلیه درجات کاغذ بازیافت شده را تا پایان سال 2020  به طور کامل ممنوع کند

سارا اسکات، دفتر صنایع، از کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده در «گزارش اجرائی درباره تجارت» که در نوامبر 2019 منتشر شده است، می­ نویسد که محدودیت­ های چین در واردات RCP، که در ابتدا در ژانویه سال 2018 اجرا شد، زنجیره ­های ارزش جهانی کاغذ بازیافت شده (RCP) و همچنین وضعیت مالی صنایع مرتبط را مخدوش کرد. آنها همچنین تأثیر دگرگون شونده در صنایع بازیافت و تولید کاغذ آمریکا داشته­ اند.

خانم اسکات می­نویسد که ایالات متحده مدت­هاست که بزرگترین صادرکننده جهانی RCP بوده و چین بزرگترین بازار آن بوده است. بر این اساس، سیاست­ های محدودتر و محدودتر چین در مورد واردات RCP بر سهامداران ذیربط ایالات متحده تأثیر زیادی گذاشته است.

طبق گفته ­های خانم اسکات، چیزی که صادرات RCP ایالات متحده به چین بوده است، به ویژه زیر گروه RCP از کاغذ مختلط، حال عمدتا سه مسیر را دنبال می­ کنند: به عنوان صادرات به کشورهای دیگر، به ویژه هند و اندونزی؛ به عنوان مواد خام برای کارخانه ­های کاغذ ایالات متحده؛ به عنوان زباله در مرکز دفن زباله ایالات متحده ریخته می­ شوند یا در کوره زباله سوزی می­ سوزند.

و چشم انداز هیچ یک نیز مثبت نیست: نه تنها چین قصد دارد واردات کلیه درجات کاغذ بازیافت شده را تا پایان سال 2020  به طور کامل ممنوع کند، مقصدهای صادراتی جایگزین در حال ظهور نیز به دنبال افزایش اخیر واردات RCP خود، به فکر محدودیت های RCP خود هستند، برای مثال اندونزی.

مشاهده این مطلب  فرآیند تولید کاغذ (بخش دوم)
375بازدید

ارسال دیدگاه