این هفته قیمت واردات خمیر کاغذ به چین به شدت کاهش یافته است، به طوری که خمیر الیاف بلند (BSK)  تا ۶۰ دلار در هر تن و خمیر الیاف کوتاه  (BHK) ۱۱۰-۱۲۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

این کاهش قیمت‌ها پس از دو ماه بن‌بست در مذاکرات بین فروشندگان بین‌المللی و خریداران چینی رخ داد، در طی این مدت تأمین‌کنندگان از کاهش قیمت‌های دو نوع اصلی خمیر کاغذ تحت فشار مشتریان خودداری کردند و در نتیجه، تجارت به شدت کاهش یافت.

آراکو اولین تأمین‌کننده‌ای بود که کاهش ۵۵ دلاری در هر تن برای خمیر اعلام کرد و قیمت فهرست این نوع خمیر را در تاریخ ۲۵ ژوئیه به ۷۶۵ دلار در هر تن کاهش داد. اما تولیدکننده شیلیایی در آن زمان پیشنهادی برای BHK نداشت.

منابع اعلام کردند که واکنش اولیه خریداران به اعلامیه آراکو سرد بود و ظاهراً منتظر واکنش دیگر تأمین‌کنندگان بزرگ به این کاهش قیمت بودند.

اوایل این هفته، مشتریان شنیدند که یک تولیدکننده بزرگ نوردیک از پیروی از این کاهش قیمت خودداری کرده و با استناد به هزینه‌های بالای چوب‌تراشه‌ها، قیمت فهرست خمیرBSK (NBSK)  خود را ۸۲۰ دلار در هر تن تعیین کرده است، در حالی که یک تأمین‌کننده دیگر نوردیک قیمت فهرست NBSK خود را به ۸۰۰ دلار در هر تن کاهش داد.

خریداران سپس به آراکو و سایر تأمین‌کنندگان که قیمت NBSK را به ۷۶۰ دلار در هر تن کاهش دادند، هجوم بردند و مذاکرات آغاز شد،در همین حال، در روز سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه، سوزانو قیمت فهرست BHK را به ۶۵۰ دلار در هر تن اعلام کرد که ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش داشت و سایر فروشندگان از جمله آراکو و براسل نیز به همین ترتیب عمل کردند. پس از این، خریداران و فروشندگان بالاخره مذاکرات خود را آغاز کردند.

مشاهده این مطلب  PIX شاخص های کاغذ بازیافتی در اروپا – 16 مارس 2021

کاهش قیمت BSK: چندین مشتری قبل از اعلامیه آراکو با تأمین‌کنندگان به توافق اولیه برای قیمت BSK بین ۷۶۰ تا ۷۷۰ دلار در هر تن رسیده بودند. اما دیگر مشتریان بعد از آن خواستار کاهش بیشتر قیمت شدند.

این خریداران با اشاره به قیمت‌های پایین بازفروش و قراردادهای آتی BSK، به دنبال پرداخت قیمت‌هایی تا ۷۰۰ دلار در هر تن برای این نوع خمیر کاغذ بودند.

قیمت بازفروش NBSK در بازار داخلی از هفته گذشته با کاهش ۱۴ یوان در هر تن به ۶۱۶۸ یوان در هر تن رسید، که معادل ۷۳۵ دلار در هر تن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۳٪ و هزینه‌های لجستیک ۱۵۰ یوان در هر تن برای خمیر بازفروش است

شکاف در دیدگاه‌های قیمتی کاهش یافت، پس از اینکه تأمین‌کنندگان قیمت‌های پیشنهادی برای NBSK از کانادا و منطقه نوردیک را به ۷۶۰ دلار در هر تن کاهش دادند.

بازرگانان شروع به خرید برای تکمیل موجودی‌های کاهش یافته BSK کردند، در حالی که آراکو فقط سهمیه جولای خود را فروخت، نه مقدار دو ماهه‌ای که خریداران قبلاً پیش‌بینی کرده بودند، علیرغم فشار خریداران، تأمین‌کنندگان موفق شدند قیمت را در ۷۴۰ دلار در هر تن نگه دارند.

تا روز پنجشنبه ۱ اوت، قیمت‌های NBSK از کانادا و منطقه نوردیک در محدوده ۷۴۰ تا ۷۶۰ دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به دو هفته قبل ۶۰ دلار کاهش داشت، با میانگین قیمت این نوع خمیر که همچنین ۶۰ دلار کاهش یافت و به ۷۵۰ دلار در هر تن رسید.

خریداران معتقدند که هنوز جا برای کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به قراردادهای آتی کم‌رونق و شکاف گسترده بین قیمت‌های بازفروش BSK و BHK وجود دارد.

قرارداد سپتامبر BSK در بازار معاملات آتی شانگهای در روز پنجشنبه با قیمت ۵۷۴۶ یوان در هر تن تسویه شد که معادل ۶۸۷ دلار در هر تن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های لجستیک ۱۲۰ یوان در هر تن بود.

مشاهده این مطلب  تولید داخلی کاغذ دیگر توان رقابت با واردات را ندارد

افت قیمت BHK: علی‌رغم اینکه تأمین‌کنندگان قیمت پیشنهادی برای BHK آمریکای جنوبی را این هفته به ۶۵۰ دلار در هر تن کاهش دادند، خریداران همچنان به کاهش بیشتر فشار می‌آوردند، با برخی درخواست‌ها برای قیمت‌های کمتر از ۶۰۰ دلار در هر تن و دیگران زیر ۵۵۰ دلار در هر تن.

بیشتر تأمین‌کنندگان سهمیه‌های جولای خود را می‌فروختند.

یک مشتری ناراضی گفت که قیمت‌های جولای فروشندگان باید حدود ۲۰ ژوئن اعلام می‌شد، که در گذشته این‌گونه بوده و قیمت‌های اوت باید حدود ۲۰ جولای اعلام می‌شد.

“قیمت سوزانو در ۳۰ جولای اعلام شد. قیمت اوت چه می‌شود؟”

منبع خریدار اشاره کرد که تأمین‌کنندگان با پیشنهاد BHK آمریکای جنوبی به قیمت ۶۵۰ دلار در هر تن را به دست گرفته‌اند، در حالی که فروشندگان گفتند احتمال کاهش قیمت‌های بیشتر اگر وضعیت بهبود نیابد در اوت وجود دارد.

یک تولیدکننده برزیلی به طور مشابه گفت که مهم‌ترین چیز این است که خریداران به میز مذاکره بازگشته و تجارت را راه‌اندازی کنند، افزود که تأمین‌کنندگان قبلاً یک نشانه از مصالحه ارائه داده‌اند و مایل به تنظیم قیمت‌ها مطابق با بازار چین هستند.

فروشنده گفت که مشکلی با کاهش حجم قراردادهای ماهانه برای معاملات جولای مشتریان ندارد و افزود: “ما امیدواریم که فاصله قیمتی بین واردات BHK و بازفروش پس از اولین گام استراتژیک فروشندگان کاهش یابد.”

منابع تأکید کردند که کارخانه‌های بزرگ با تولید داخلی خمیر کاغذ بیشتر پذیرای عدم کاهش بیش از حد قیمت BHK برای جولای بودند، تا حدی به دلیل تأثیر آن بر بازار داخلی کاغذ و کارتن، اما کارخانه‌ها و بازرگانان کوچک و متوسط به دنبال قیمت‌های بسیار پایین‌تر بودند.

“من معتقدم قیمت‌های BHK در اوت به کاهش ادامه خواهند داد و میزان عمق آن بستگی به این دارد که فروشندگان چه مقدار حجم برای سفارش‌های جولای خواهند فروخت و بازفروش BHK چگونه واکنش نشان خواهد داد.” یک تاجر گفت.

مشاهده این مطلب  Fastmarkets قدرت بازار جهانی را در پاییز امسال پیش بینی می کند: واردات آسیا-7 RCP ایالات متحده 46 درصد در چهار سال افزایش یافت

گزارش شده که چندین خریدار توافق کرده‌اند ۵۰٪ از حجم جولای خود را خریداری کنند، یک تأمین‌کننده بزرگ برزیلی به فست‌مارکت گفت که ۷۰٪ از سهمیه جولای خود را تا روز پنجشنبه فروخته است.

در همین حال، قیمت‌های بازفروش BHK آمریکای جنوبی با کاهش ۴۶۰ یوان در هر تن از هفته گذشته به ۵۰۳۰ یوان در هر تن این هفته رسیده است که معادل ۵۹۶ دلار در هر تن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های لجستیک است که نشانه مثبتی برای تثبیت بازار نیست.

قیمت‌های BHK آمریکای جنوبی طبق گزارش فروشندگان و خریداران بین ۶۲۰-۶۴۰ دلار در هر تن تعیین شده‌اند.

منابع گزارش دادند که مشتریان چینی قبلاً به تأمین‌کنندگان بین‌المللی برنامه‌های خود را برای کاهش حجم قراردادهای BHK آمریکای جنوبی در سال آینده اعلام کرده‌اند.

گفته می‌شود این تصمیم توسط خریداران بر اساس راه‌اندازی کارخانه ۱.۷ میلیون تنی خمیر کاغذ BHK لیان‌شنگ Pulp & Paper در فوجیان، چین اتخاذ شده است؛ شرکت چینی به خریداران اعلام کرده که قصد دارد تولید را در اوت بفروشد و قیمت‌ها ۵۰ یوان در هر تن کمتر از سطوح بازار خواهد بود، زیرا خمیر جدید متعلق به تولیدات آزمایشی در خط BHK است.

عامل دیگر که انتظار می‌رود بازار را به تلاطم بیندازد، کمیسیون پروژه سرادو ۲.۵۵ میلیون تنی سوزانو در برزیل در ۲۱ جولای است. تولیدکننده هنوز اعلام نکرده که محصول چه زمانی در چین فروخته خواهد شد و یک کارشناس گفت “اینکه بازارهای اروپا و آمریکای شمالی چگونه به کاهش قیمت‌ها در چین واکنش نشان خواهند داد، تعیین می‌کند که قیمت‌ها به چه سمتی خواهند رفت.”

 

37بازدید

ارسال دیدگاه