ما همچنان در یکی از بدترین بازارهای کاغذ باطله به سر می بریم که این صنعت تا کنون به خود دیده است . به یاد دارم زمانی را که قیمت‌ها برای شرکت هایی مثل occ و کاغذ ترکیب واقعا ً بدتر بود ، اما این اتفاق زمانی رخ داد که اقتصاد ایالات‌متحده روند نزولی داشت . هرگز شرایط بازار این چنینی را آن هم با وجود اقتصاد قوی آمریکا ندیده‌ام .

پس چه نتیجه ای به شما دست می‌دهد ؟ کشور چین و بسیاری از کشورهای دیگری که امیدوار بودیم بخش عظیمی از کاغذباطله بازیافتی آمریکا را مصرف کنند  ، اکنون در حال وضع استانداردهای جدیدی، بسیار شبیه آنچه چین انجام داده، هستند .

آیا باید غافلگیر شویم ؟ شاید نه، زیرا به مدت ۴۴ سال که در این صنعت بوده‌ام ، بسیاری از کشورها را دیده‌ام که از خریداران بزرگ به خریداران خالص فیبر کاغذ ایالات‌متحده تبدیل شده اند . اروپا به ویژه ایتالیا ، فرانسه ، آلمان ، اسپانیا همراه با کشورهایی مانند کره‌جنوبی ، ژاپن و تایوان ، همگی خریداران فعال و بزرگ فیبر بازیافتی آمریکا بودند . امروزه مقادیر بسیار کمی از کاغذ باطله ایالات‌متحده سر از این کشورها در می آورد.

در یک نگاه دقیق تر به چین ، همه اطلاعات حاکی از آن است که چینی‌ها به احتمال زیاد خرید بخش زیادی از کاغذ باطله آمریکا را تا سال ۲۰۲۱ محدود خواهند کرد . ما شاهد کاهش مجوز واردات از ۱۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ به ۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ بوده‌ایم؛پس کافی است خودتان یک حساب سرانگشتی بکنید  .

شکی نیست که هم نرخ جمع آوری و هم حجم کاغذ باطله در ایالات‌متحده کاهش‌یافته است . تنها چند ماه پیش بود که AFPA تا سال ۲۰۲۰ با ۷۰ درصد بازیابی خود مواجه شد . آخرین باری که نگاه کردم شاهد کاهش نرخ بازیافت کاغذ بودیم .

مشاهده این مطلب  گروه سایکا در تدارک کارخانهای جدید در ترکیه

چین قصد ندارد از تولید کاغذ و تخته بازیافت شده دست بردارد ، اما در عوض ، این تجهیز تا حدی متفاوت خواهد بود و یا میتوان گفت با دقت بیشتری انجام می شود .

اخبار اخیر نشان می‌دهد که چین با تولید خمیر کاغذ سازی بازیافت شده در جنوب شرق آسیا که عمدتا شامل همان OCC و کاغذ مخلوط است ، و سپس انتقال مجدد این خمیر به چین، در پردازش بیشتری در جنوب شرق آسیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. . درک هزینه این گام اضافی از نظر هزینه‌های حمل و نقل و تولید دشوار است . آن‌ها احتمالا پول یا بودجه گزافی را برای تولید جعبه و ظروف مقوایی به دست می آورند . مالزی نامی است که بیشتر در مورد آسیای جنوب شرقی به کار می رود . چه اتفاقی می‌افتد اگر دولت مالزی همان گام‌هایی را بردارد که چین و اکنون هند ، ویتنام و اندونزی با تشدید تعرفه های کیفی خود برداشته اند؟ تعرفه هایی که از آنچه در ایالات‌متحده می‌بینیم سفت و سخت تر است ؟ بسیاری بر این باورند که فیبر به کشورهای دیگر منتقل خواهد شد اما بیایید از اشتباهات گذشته خود به عنوان یک صنعت درس بگیریم . ما باید فیبر بازیافت شده ای تولید کنیم که ویژگی‌های مورد نیاز آسیاب کاغذ را نه تنها در آمریکای شمالی بلکه در سراسر جهان برآورده کند . اگر ما به صادرات با کیفیت پایین‌ ادامه دهیم، هرگز نمی توانیم خودمان را از این بازار راکد بیرون بکشیم . کیفیت خوب و تمیز همیشه یک عامل مهم در انتقال فیبر بازیافتی یا همان کاغذ باطله است.

چیزی که ما باید به عنوان یک نشانه خوب برای صنعت کاغذ زباله ایالات‌متحده به آن امیدوار باشیم ، سرمایه‌گذاری برای ارتقا تجهیزات در چندین کارخانه آسیاب کاغذ آمریکایی است که قبلا ً  تعطیل شده بود. این موضوع همراه با راه‌اندازی شرکت‌های جدید در تولید ظرف مقوا(containerboard) مانند پرت در اوهایو و دیگر شرکت های نوپا، نویدبخش آینده خوبی برای بخش فیبر بازیافتی و افزایش ظرفیت تولید تا ۱.۵ % خواهد بود .

مشاهده این مطلب  کاغذهای قلیایی
665بازدید

ارسال دیدگاه