علیرغم افزایش فشار از سوی خریداران چینی، تامین کنندگان جهت افزایش قیمت برای واردات خمیر کاغذ به چین دست از تلاش برنداشتند و این وضعیت غیرعادی شرایط قیمتی بازار خمیر کاغذ را بدتر کرده است.

طی دو هفته اخیر، فروشندگان قیمت های پیشنهادی خمیر کرافت  (NBSK)  وارداتی از کانادا و منطقه شمال اروپا را به 850-870 دلار در هر تن در بازار چین افزایش دادند.

پرمعامله ترین قرارداد سپتامبر BSK در دو هفته گذشته در بورس معامله شد و قیمت ها در محدوده 6200 تا 6500 یوان به ازای هر تن، معادل 758 تا 795 دلار در هر تن، بدون احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 120 یوان در هزینه های لجستیک هر تن، در نوسان بود.

این قرارداد در تاریخ 23 می 6386 یوان در هر تن، معادل 766 دلار در هر تن منهای مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های لجستیک تعیین شد.

معامله گران و سرمایه گذاران مشتاق خرید مجدد NBSK برای معاملات آتی بودند و قیمت این گرید از 6495 یوان در هر تن در هفته گذشته به 6598 یوان در هر تن رسید که 103 یوان در هر تن افزایش یافت.

این قیمت پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده و 150 یوان به ازای هر تن در هزینه های لجستیک، معادل 788 دلار در هر تن بود. این قیمت پایین‌تر از قیمت واردات NBSK است و برای بازرگانانی به خریداران داخلی فروش دارند ، جذاب نیست.

اما گزارش شده است که کارخانه‌های کاغذ تخصصی حدود 850 دلار در هر تن برای دریافت تناژ ممتاز NBSK کانادا پرداخت کرده‌اند، اگرچه قیمت‌های چنین معاملاتی در ارزیابی‌های Fast markets  لحاظ نشده است.

مشاهده این مطلب  شاخص کاغذ روزنامه در آمریکا – 30 نوامبر 2021

کارخانه‌های بزرگی که قراردادهای بلندمدت امضا کردند، افزایش‌های پیشنهادی فروشندگان را پذیرفته‌اند و به طور مداوم حجم به دست آورده‌اند.

تامین NBSK   به نسبت BHK  به دلیل اختلال در عرضه و مشکل حمل و نقل  محدودتر است. ما 830 تا 840 دلار به ازای هر تن برای این گرید پرداخت می کنیم.

دسترسی به NBSK پس از اعتصاب در فنلاند در ماه مارس تا آپریل، انفجار در کارخانه  Metsa Groups kemi در کشور، و اعلام Canfor Pulp در 9 می مبنی بر بستن نامحدود خط NBSK  کارخانه Northwood mill کانادا  به ظرفیت 300000 تن در سال محدود شد.

در همین حال، گفته می‌شود که هزینه‌های حمل و نقل محموله‌های خمیر کاغذ در کانتینرها در حال افزایش است و به گفته مخاطبین فروشنده و خریدار، به دلیل انحراف دریای سرخ و خشکسالی در کانال پاناما، تاخیرهای ارسال در مسیرهای قاره آمریکا و اروپا به آسیا افزایش یافته است.

مشتریان در چین و کره جنوبی شکایت کردند که هنوز محموله های BSK و  BHK را که در ماه فوریه سفارش داده بودند دریافت نکرده اند.

در پایان، قیمت واردات NBSK  از کانادا و منطقه شمال اروپا 810 تا 840 دلار به ازای هر تن در روز پنجشنبه ارزیابی شد، با نقطه میانی برای این عیار 825 دلار در هر تن، که نسبت به دو هفته قبل 15 دلار در هر تن افزایش یافت.

افزایش قیمت BHK ادامه دارد: بیشتر تولیدکنندگان، از جمله Suzano، Bracell و Eldorado، افزایش 30 دلاری در هر تن سفارشات BHK آمریکای جنوبی در ژوئن در چین و سایر بازارهای آسیایی را اعلام کردند.

خریداران چینی زمانی که فروشندگان برای افزایش 30 دلاری هر تن برای سفارشات ماه می فشار می آوردند، مقاومت خود را افزایش دادند و حجم خرید را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

مشاهده این مطلب  ناشران تیراژ کتاب‌های خود را کاهش داده‌ و به سمت چاپ دیجیتال رفته‌اند و از آنجایی که زینک در چاپ دیجیتال کاربردی ندارد، بسیاری از زینک‌های دولتی بدون مشتری باقی مانده‌اند.

آنها از فشار بی وقفه تامین کنندگان برای افزایش 30 دلاری دیگر در هر تن در مواجهه با امتناع فزاینده مشتریان چینی غافلگیر شدند.

اجرای افزایش 30 دلاری در هر تن در ماه می، قیمت BHK  آمریکای جنوبی را به 740-750 دلار در هر تن رساند.

در این میان، دو زیرمجموعه آسیایی  Bracell ،  APRIL  و Asia Symbol، از این روند پیروی کرده و به دنبال افزایش 30 دلاری برای BHK در چین و سایر کشورهای آسیایی هستند.

گروه APRIL این افزایش مستمر را تا حدی به تصمیم Bracell برای تغییر یکی از دو خط BHK در کارخانه خود در سائوپائولو برای تولید خمیر در ماه اوت به مدت 30 روز نسبت داد. این نیروگاه دارای ظرفیت کل BHK برای 2.1 میلیون تن در هر ساعت است.

APRIL  مستقر در سنگاپور گفت که انتظار می رفت تغییر تولید 140,000 تن BHK را از بازار حذف کند.

‏ (APP) همچنین با اشاره به افزایش هزینه های لجستیک و محدودیت های تولید ناشی از حادثه در کارخانه  Jambi در اندونزی، افزایش 30 دلاری را برای  BHK صادر شده از اندونزی به سایر بازارهای آسیایی اعلام کرده است.

انفجاری در دیگ بخار پشتیبان این سایت در 28 آپریل باعث شد تا ماشین‌های خط  BHK    و بافت 1.1 میلیون تنی آن برای بیش از دو هفته خاموش شود.

یکی از سخنگویان APP گفت که تمام خطوط تولید خمیر و کاغذ Jambi فعالیت خود را از سر گرفته اند و ضرر تولید خمیر به حدود 40000 تن رسیده است.

یکی از تولیدکنندگان بزرگ برزیلی بیان کرد که مشتریان چینی به دلیل افزایش هزینه خمیر کاغذ و قیمت های ثابت و پایین کاغذ و تخته ناشی از ظرفیت مازاد تحت فشار قرار گرفته اند.

مشاهده این مطلب  شاخص‌های بسته‌بندی در اروپا –  7 سپتامبر 2021

در پایان سال گذشته، همه پیش‌بینی می‌کردند که قیمت BHK در سال جاری کاهش خواهد یافت، زیرا ظرفیت جدیدی در آمریکای جنوبی در سال گذشته و امسال آنلاین شد. نه تنها کارخانه‌ها و بازرگانان چینی، بلکه تولیدکنندگان آمریکای جنوبی، از جمله ما، در حال کاهش ذخایر بودند.

او افزود: با این حال، تقاضای خمیر کاغذ در آمریکای شمالی و اروپا در ژانویه شروع به بهبود کرد و افزایش بسیار بیشتری نسبت به چین در مناطق اعمال شد.

حرکت صعودی همچنان ادامه دارد و در نتیجه قیمت خالص BHK آمریکای جنوبی حداقل 100 دلار در هر تن بالاتر از چین است. در همین حال، به دلیل تقاضای زیاد این دو منطقه، موجودی خمیر تولیدکنندگان کم بوده است.

یکی دیگر از تامین کنندگان برزیلی موافق بود و گفت که تاخیرهای حمل و نقل و وضعیت سخت عرضه BHK  ناشی از حجم بالای تولیدکنندگان است.

دومین شرکت سازنده برزیلی گفت: «ما از کشتی‌های فله‌ای برای حمل BHK به چین استفاده می‌کنیم و تحویل آن تحت تأثیر بحران دریای سرخ قرار نگرفته است. اما ما حجم زیادی از کالاها برای پاکسازی داریم، و تولید در کارخانه ما در برزیل نتوانسته با سفارشات هماهنگی داشته باشد و این باعث تاخیر در ارسال شد.

او افزود: «چند بار بود که کشتی‌های فله به بندر بارگیری می‌رسیدند و ما محموله آماده نداشتیم و مجبور شدیم کشتی خالی را بیش از 10 روز در اسکله بگذاریم.

 

42بازدید

ارسال دیدگاه