قیمت OCC داخلی در مکزیک در ماه سپتامبر علیرغم تقاضای پایدار افزایش یافت. کاهش ارزش پزو در مقابل دلار، واردات را محدود می کند

Fastmarkets دریافته است که کاهش ارزش پزو در برابر دلار باعث کاهش واردات آخال (OCC) توسط خریداران مکزیکی در ماه سپتامبر شد و برخی کارخانه‌ها تصمیم گرفتند که خریدهای خارجی را با ضایعات داخلی OCC جایگزین کنند.

یک منبع خاطرنشان کرد که این عامل یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت OCC داخلی در مقایسه با نظرسنجی قبلی بود.

طبق بررسی قیمت Fastmarkets، قیمت های محلی در ماه سپتامبر بین 2500 تا 3000 پزو (124-149 دلار) در هر تن بود که 27.9 درصد بیشتر از سطح سال قبل بود.

منبع دوم گفت: “ما در حال حاضر شروع به احساس تأثیر اتحادیه WestRock و Smurfit کرده‌ایم، زیرا به همان اندازه کاغذ در دسترس نیست.”

کاغذهای بازیافتی وارداتی به مکزیک در این ماه تقاضا و قیمت ثابتی داشتند و قیمت‌ها را برای انواع فله، کاغذ مخلوط، گریدهای مرکب‌زدایی بالا و جایگزین‌های خمیر کاغذ بدون تغییر ماهانه در طول ماه حفظ کردند.

خریداران و فروشندگان گفتند تقاضای ثابت در هفته های اول سپتامبر قیمت ها را در مقایسه با یک ماه قبل حفظ کرده است.

OCC وارداتی با تقاضای متعادل در 135-145 دلار در هر تن باقی ماند. در مقایسه با یک سال قبل، زمانی که OCC وارداتی در سپتامبر 2023 با سطح بالای 80 دلار در هر تن معامله شد، قیمت‌ها نسبت به سال قبل 75 درصد یا 60 دلار در هر تن افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای OCC وارداتی در ماه اوت برای سفارش های سپتامبر تثبیت شد و قیمت ها را ثابت نگه داشت.

مشاهده این مطلب  واردکنندگانی که قانون را دور می‌زنند/چرا قیمت تمام شده کاغذ دولتی گران است؟

قیمت OCC وارداتی به مکزیک طی چندین ماه تاکنون در سال جاری بهبود یافته است، از جمله افزایش 5 دلاری در هر تن در ماه های اوت، ژوئن و می، افزایش 10 دلاری در هر تن در ماه مارس و ژانویه، و افزایش 15 دلاری در هر تن در فوریه. در ماه آپریل و جولای، قیمت ها بدون تغییر بود.

قیمت کاغذ مخلوط بار دیگر برای سفارشات سپتامبر بدون تغییر باقی ماند و 90 تا 100 دلار در هر تن بود. قیمت کاغذ مخلوط وارداتی نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در سپتامبر 2023، قیمت کاغذ مخلوط در سطح بالای 35 دلار در هر تن بود، به این معنی که قیمت ها 171٪ یا 65 دلار در هر تن طی یک سال افزایش یافت.

یک منبع خریدار گفت که نرخ مبادله ارز بین ایالات متحده و مکزیک هر گونه افزایش قیمت مواد وارداتی را در این ماه کاهش داد.

خریدار گفت: «پزو مکزیک در برابر دلار آمریکا حدود 16 درصد کاهش یافته است که قابل توجه است. وقتی پزو مکزیک در حال سقوط است، همه در مکزیک حاضر نیستند بدهی ارز خارجی داشته باشند.

16بازدید

ارسال دیدگاه