شرکت Nine Dragons Paper (Holdings) قصد دارد تا نیمه اول سال ۲۰۲۵ ظرفیت جدیدی به میزان ۳.۸۵ میلیون تن در سال برای تولید خمیر و کاغذ در چین اضافه کند. این موضوع در آخرین گزارش مالی شرکت که روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر منتشر شد، آمده است.

ظرفیت جدید شامل ۱.۳۵ میلیون تن در سال خمیر چوب، ۱.۳ میلیون تن در سال کاغذ چاپ وتحریر و ۱.۲ میلیون تن در سال مقوای سفید برای بسته‌بندی است که در کارخانه Jingzhou در استان هوبِی و کارخانه Beihai در منطقه خودمختار گوانگشی نصب خواهد شد.

شرکت Nine Dragons، که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مقوای بازیافتی است، در چند سال گذشته تلاش کرده تا با سرمایه‌گذاری در خمیر چوب و کاغذ و مقوا (P&B) ویرجین، سبد محصولات خود را غنی‌تر کند.

گسترش کنونی این شرکت در Beihai بر تولید خمیر چوب، کاغذ چاپ و تحریر و مقوای فیبر تازه متمرکز است. از میان ظرفیت عظیم تولید حدود ۵ میلیون تن در سال که یا به‌تازگی راه‌اندازی شده یا تا پایان سپتامبر به بهره‌برداری خواهد رسید، تنها یک دستگاه تولید مقوای بازیافتی وجود دارد که ظرفیت آن ۸۰۰ هزار تن در سال است.

Nine Dragons ابتدا قصد داشت ظرفیت بیشتری برای بسته‌بندی قهوه‌ای در این کارخانه ایجاد کند، اما در سپتامبر ۲۰۲۳ برنامه تولید دستگاه ۳۰۰ هزار تنی کرافت‌لاینر و دستگاه ۴۵۰ هزار تنی وایت‌تاپ لاینر را لغو کرد. در گزارش مالی اخیر خود، همچنین تصمیم گرفت که برنامه دستگاه تولید ۲۰۰ هزار تنی کاغذ کرافت بسته‌بندی را نیز کنار بگذارد.

به جای آن، ۷۰۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید کاغذ چاپ و تحریر در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ به این کارخانه اضافه خواهد شد.

مشاهده این مطلب  واکنش وزارت صمت به ادعای معاون وزیرارشاد/تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی ابلاغیه دولت بود

برنامه گسترش کارخانه Jingzhou نیز دچار تغییرات مشابهی شده است.

در سال ۲۰۲۳، Nine Dragons برنامه تولید ۶۰۰ هزار تن در سال کرافت‌لاینر و ۶۰۰ هزار تن در سال مقوای کروگیتد را از طرح این کارخانه حذف کرد و تصمیم گرفت ۶۰۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید کاغذ چاپ و تحریر ایجاد کند که قرار است تا مارس ۲۰۲۵ به بهره‌برداری برسد.

علاوه بر این، این شرکت در سه‌ماهه دوم سال آینده ۱.۲ میلیون تن در سال مقوای ویرجین، ۶۵۰ هزار تن در سال خمیر شیمیایی و ۷۰۰ هزار تن در سال خمیر مکانیکی به ظرفیت این کارخانه اضافه خواهد کرد.

Nine Dragons تغییرات این برنامه‌ها را به تغییرات بازار در بخش مقوای بازیافتی نسبت داده است.

در گزارش سالانه مالی خود که تا پایان سال مالی ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شد، این شرکت اشاره کرده است که اعتماد مصرف‌کننده در چین ضعیف بوده که مانع از بهبود فروش در این بخش شده است، ضمن اینکه افزایش ظرفیت جدید و ورود واردات نیز فشار کاهشی بر بازار وارد کرده است.

نتایج مثبت: با این حال، Nine Dragons موفق شد نتایج مثبتی در سال مالی ثبت کند، با تنوع‌بخشی به سبد محصولات، بهینه‌سازی ساختار مواد خام، بهبود مدیریت تولید، فروش و موجودی، و کاهش هزینه‌ها.

این شرکت به سود خالص ۷۵۱ میلیون یوان (۱۰۷ میلیون دلار) دست یافت، در حالی که در ۱۲ ماه بین جولای ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ ضرری به میزان ۲.۳۸ میلیارد یوان داشت.

29بازدید

ارسال دیدگاه