Solenis ، یک تولید کننده جهانی مواد شیمیایی ویژه، اخیراً راه حل کنترل شیمی پیشرفته SmartWash خود را برای کمک به کارخانه خمیر کاغذ Nordic kraft pulp برای کاهش هزینه ها و بهبود پایداری فرآیند brownstock washingخود اجرا کرده است.

این راهکار برای تولید کنندگان پیشرو در خمیر مقوای بسته بندی درجهان برای اقلام مواد غذایی و نوشیدنی، خمیر را در کارخانه یکپارچه خود تولید می کنند، جایی که مواد اولیه درجه یک برای تولید محصولات نهایی با کیفیت بالا برای کاربرانی که به سطوح بالایی از ثبات و قابلیت چاپ نیاز دارند، مورد نیاز است. خط الیافی که در آن از فناوری SmartWash استفاده می شود، خمیرهای  softwood  و  hardwood  سفید شده را تولید می کنند و ظرفیت سالانه بیش از 300000 تن دارند.

Brownstock Washing

شستشوی Brownstock یک فرآیند کلیدی است که باید در ارزیابی کارایی کارخانه خمیر کاغذ و مقرون به صرفه بودن در نظر گرفته شود، زیرا به طور قابل توجهی بر بقیه عملیات تأثیر می گذارد. بهینه سازی فرآیند شستشو می تواند بار روی کارخانه تبخیر را کاهش دهد و نیاز به مواد شیمیایی سفید کننده را کاهش دهد که منجر به پساب تمیزتر می شود. به طور کلی، این به تثبیت کیفیت خمیر کاغذ کمک می کند و هزینه های واحد را پایین نگه می دارد.

یکی از راه‌های بهبود کارایی Brownstock Washing، کنترل کف و بهبود زهکشی است که می‌تواند بر کیفیت محصول، نرخ تولید و کارایی تجهیزات تأثیر بگذارد. تقریباً هر کارخانه خمیر کاغذ برای به حداکثر رساندن عملکرد شستشو از یک کف زدا استفاده می کند. در بیشتر موارد، اپراتورها دوز کف زدا را با کمک فن آوری های اتوماسیون کنترل می کنند. با این حال، استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته برای کنترل دوز کف زدا گزینه بهتری است و با حداقل مقدار داده کارخانه و سرمایه گذاری متوسط در تجهیزات جدید قابل دستیابی است.

مشاهده این مطلب  رویه عادی ترخیص کاغذ از گمرکات

کف زدایی هوشمند

مشتریان گزارش دادند که برای اپراتورها معمول است که سطوح دوز کف زدا را برای رفع مشکلات فرآیند افزایش دهند و سپس تنظیم مجدد سطوح را فراموش کنند. این امر منجر به مصرف بیش از حد مواد شیمیایی می گردید.

برای کمک به بهینه‌سازی عملکرد تولیدکنندگان ، Solenis فناوری SmartWash خود را معرفی کرد، یک راه‌حل دیجیتال قدرتمند که به مشتریان کمک می‌کند مزایای اقتصادی و پایداری کسب کنند. این فناوری ترکیبی از شیمی کف زدا با کنترلر Solenis OnGuard™ i برای تنظیم دوز بر اساس نیازهای فرآیند است. کنترلر OnGuard i یک الگوریتم دوز تطبیقی خودکار مؤثر را با استفاده از مجموعه داده نسبتاً کوچک ارائه می دهد. SmartWash هنگامی که با کف‌زدای Solenis Advantage™ ترکیب می‌شود، فرآیند شستشو را بهینه می‌کند، شرایط فرآیند را تثبیت می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

الگوریتم دوز SmartWash با استفاده از چند ده تگ داده از سیستم کنترل توزیع شده کارخانه خمیر کاغذ (DCS)، به طور مداوم نقاط تنظیم جدید را برای هر پمپ کف زدا محاسبه می کند. کنترل‌کننده OnGuard i مستقیماً با DCS ارتباط برقرار می‌کند و از برچسب‌های داده از پیش تعریف‌شده برای محاسبات استفاده می‌کند و سپس به طور خودکار نقاط تنظیم جدید را ارسال می‌کند. اپراتورها می توانند عملکرد پمپ های شستشو و کف زدا را بر روی صفحه نمایش DCS خود نظارت کنند و در صورت نیاز می توانند دوزها را به صورت دستی تنظیم کنند. کارشناسان Solenis همچنین می‌توانند از راه دور الگوریتم را تنها در چند دقیقه برای انعطاف‌پذیری خدمات بیشتر تنظیم کنند.

پس از اجرای موفقیت آمیز فناوری Solenis SmartWash، کارخانه به مزایای قابل توجهی دست یافته است. مهندس تولید کارخانه خمیر کاغذ گفت: ما شاهد افزایش پایداری و راندمان شستشوی خمیر بوده ایم.

مشاهده این مطلب  جایگاه زبان فارسی در حوزه چاپ و تبلیغات بررسی می‌شود

SmartWash به ما کمک می کند تا دوز مطلوب را به سرعت پیدا کنیم و مدیریت کنترل کف زدایی را با حداقل نیازهای اپراتورها ممکن می سازد.

در نهایت، کارخانه توانست انتقال کل کربن آلی (TOC) را به کارخانه سفیدکننده محدود کند، که منجر به کاهش استفاده از مواد شیمیایی سفیدکننده و ارائه مزایای اقتصادی و پایداری شد. به گفته مشتری، این تازه شروع کار است. مهندس تولید گفت: “ما اکنون روی افزایش آگاهی اپراتورها کار می کنیم تا آنها تشخیص دهند که چه زمانی سیستم نیاز به تغییر پارامتر دارد تا به کاهش مصرف مواد شیمیایی کمک کند.”

راه حل های دیجیتال یکپارچه

تام هیدن، مدیر بازاریابی جهانی پالپ گفت: «اجرای موفقیت‌آمیز فناوری Solenis SmartWash در این کارخانه خمیر کاغذ Nordic kraft، گواهی بر تعهد این شرکت به نوآوری و پایداری است و نمونه‌ای امیدوارکننده برای صنعت به‌عنوان یک کل ارائه می‌کند.».

از آنجایی که در سولنیس تقاضا برای خمیر کاغذ با کیفیت بالا همچنان در حال افزایش است، پذیرش فناوری‌های نوآورانه و پیش‌بینی‌کننده برای حفظ رقابت‌پذیری صنعت خمیر کاغذ و کاغذ در آینده بسیار مهم خواهد بود.

 

Solenis سال هاست که در حال توسعه فناوری های دیجیتال بوده و چندین راه حل منحصر به فرد را به بازار آورده است. SmartWash بخشی از مجموعه کامل راه‌حل‌های دیجیتال پیشرفته این شرکت است که شامل OPTIX™ Applied Intelligence، یک برنامه کاربردی هوش مصنوعی فرآیند کاغذ برای بهینه‌سازی عملکرد شیمی و بینش روزانه اپراتور است.

با توجه به گستره راه حل های دیجیتال موجود، مشاوره با یک ارائه دهنده خارجی که می تواند یک سیستم یا ترکیبی از سیستم ها را بر اساس نیازهای منحصر به فرد کارخانه توصیه کند، کمک می کند. اندرو لدلی، مدیر جهانی راه حل های دیجیتال در Solenis گفت: در حالی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می توانند کارایی عملیات را افزایش دهند، اما همیشه تنها راه حل نیست. در بسیاری از موارد، مهندسان Solenis می‌توانند یک راه‌حل دیجیتال مؤثر ایجاد کنند که می‌تواند فناوری‌های نسل قبلی مانند کنترلر OnGuard i را با فناوری‌های پیشرفته‌تر مانند OPTIX ادغام کند. نتیجه یک جهش به جلو در توانایی یک آسیاب برای نظارت و کنترل عملیات کلیدی خود است.

مشاهده این مطلب  شاخص خمیرکاغذ NBSK در آمریکا –  5 اکتبر 2021
144بازدید

ارسال دیدگاه