قیمت واردات بیشتر گریدهای قهوه ای به آسیای جنوب شرقی و تایوان تا 5 دلار در هر تن در هفته منتهی به پنجشنبه 29 اوت کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا بود.

تامین کنندگان گفتند که خریداران عمده به دنبال کاهش قیمت نبودند، اما در راستای کاهش تقاضای بسته بندی در منطقه و چین، حجم خرید را کاهش دادند.

یکی از مشتریان عمده گفت که حجم خرید هفتگی واردات (OCC) آنها از بیش از 12000 تن در حال حاضر حدود 6000 تن 50 درصد کاهش یافته است.

کارخانه های مقوا در اندونزی، تایلند، ویتنام و تایوان تناژ خود را به همراه کارخانه های خمیر بازیافتی در منطقه کاهش داده اند.

کارخانه‌ها برای مقابله با تقاضای بسته‌بندی ضعیف در حال از کار افتادن بازار هستند و منابع کاهش قیمت را به رکود منطقه‌ای نسبت می‌دهند.

یک تولید کننده مقوا  در ویتنام گفت که در چند هفته گذشته توانسته اند 3000 تا 4000 تن OCC اضافی را که هر هفته در داخل کشور جمع آوری می شود با قیمت های پایین تر در مقایسه با واردات OCC بوده و آنها را قادر می سازد تا حجم دومی را کاهش دهند. .

تولیدکننده هیئت مدیره خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها در ویتنام سرعت تولید را کاهش داده یا ماشین‌ها را به کلی تعطیل کرده‌اند.

افزایش در دسترس بودن OCC نیز در تایلند، اندونزی و تایوان گزارش شده است.

کارخانه‌های خمیر کاغذ بازیافتی در تایلند، ویتنام، مالزی و اندونزی واردات OCC را نیز در پاسخ به تقاضای ضعیف برای این محصول در چین کاهش داده‌اند.

هزینه های حمل و نقل: یک فروشنده گفت که نرخ حمل و نقل دریایی برای محموله های کاغذ بازیافتی (RCP) از ساحل غربی ایالات متحده به تایوان 100 دلار به ازای هر کانتینر 40 فوتی افزایش یافته است، تا بندر اصلی Laem Chabang در تایلند کاهش یافته است.

کانتینرهای خالی را می توان به سرعت از تایوان به چین تحویل داد، اما یک منبع گفت که به دلیل کاهش تقاضای چینی برای کانتینرهای خالی، شرکت های حمل و نقل نمی خواستند نرخ حمل و نقل را برای جذب محموله های RCP به تایوان کاهش دهند.

مشاهده این مطلب  اعتصاب کارگران کارخانه‌های کاغذسازی در فنلاند

در همین حال، تامین کنندگان گفتند که هزینه های حمل و نقل RCP از سواحل شرقی ایالات متحده به آسیای جنوب شرقی ثابت بوده است، اما احتمالاً به دلیل حمله احتمالی بندر در ایالات متحده افزایش می یابد. با این حال، نرخ حمل و نقل اقیانوس از هر دو سواحل شرقی ایالات متحده و اروپا به هند بالا باقی مانده است، حدود 30 دلار در هر تن بالاتر از آسیای جنوب شرقی. واردات RCP در هند کاهش یافته است و قیمت ها بسیار بالاتر بود.

سطوح OCC کاهش می یابد: علیرغم کاهش حجم، تولیدکنندگان خمیر کاغذ بازیافتی مستقر در چین همچنان به قیمت های بالاتری برای درجه قهوه ای درجه یک ایالات متحده، OCC (DS OCC 12) در مقایسه با قیمت هایی که توسط کارخانه های مقوا منطقه ای پرداخت می شود، اعمال می کنند.

قیمت DS OCC تا روز پنجشنبه 219-212 دلار در هر تن در مالزی، تایلند و ویتنام بود که 1-3 دلار در هر تن نسبت به دو هفته قبل کاهش داشت.

این عیار با قیمت 209 تا 212 دلار در هر تن به کارخانه های منطقه ای فروخته شد که 1 تا 3 دلار در هر تن کاهش یافت.

چندین تاجر که معمولا DS OCC را به کارخانه‌های خمیر و مقوا بازیافتی وابسته به چین می‌فروشند، وقتی مشتریان منطقه‌ای به دنبال قیمت‌های زیر 210 دلار در هر تن بودند، از پیشنهادات خودداری کردند.

قیمت US OCC 11 بین 205 تا 210 دلار در هر تن در بیشتر مناطق جنوب شرقی آسیا و تایوان ارزیابی شد که نسبت به دو هفته قبل تغییری نکرده است.

یک تامین کننده گفت که آنها این گرید را در مالزی به قیمت 212 دلار در هر تن فروختند. مالزی و اندونزی بازرسی های قبل از حمل را در محموله های RCP ورودی در کشورهای مبدا اجرا می کنند که هزینه ها را افزایش می دهد.

درجه قهوه ای درجه یک اروپایی OCC 98/2 با 5 دلار در هر تن کاهش به 165-170 دلار در هر تن رسید.

مشاهده این مطلب  شاخص خمیر کاغذ NBSK در آمریکا - 20 آوریل 2021

برای پایین نگه داشتن هزینه ها، برخی از کارخانه های منطقه ای، به ویژه در تایلند، ویتنام و اندونزی، به استاندارد OCC 95/5 اروپا و حتی آخال ارزان تر روی آوردند.

قیمت OCC 95/5 اروپایی نیز 5 دلار در هر تن کاهش یافت و به 155-165 دلار در هر تن رسید.

واردات OCC از ژاپن 5 دلار در هر تن کاهش یافت و به 190-200 دلار در هر تن رسید. این قیمت  قبلاً جایگزین OCC اروپایی در نظر گرفته می شد و معمولاً 10 دلار در هر تن بیشتر فروخته می شد. این شکاف به حدود 30 دلار در هر تن افزایش یافته است.

یک تاجر مستقر در توکیو گفت که با کاهش مجموعه RCP در ژاپن، کارخانه های ژاپنی تمایلی به خرید RCP از خریداران خارجی نداشتند و برای حفظ تناژ در خانه هزینه بیشتری پرداخت کردند.

اگرچه میزان جمع آوری RCP در ژاپن یکی از بالاترین ها در جهان است، 90 درصد حجم به کارخانه های داخلی فروخته می شود. آنها رئیسان واقعی هستند که حتی برای صادرات RCP قیمت گذاری می کنند.

افزایش OCC چین تا کاهش: بر اساس ارزیابی های Fastmarkets پس از افزایش 23 یوان در هر تن در هفته گذشته، قیمت برای گرید قهوه ای درجه یک، پیش مصرف کننده و OCC وارداتی با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده (VAT) 11 یوان در هر تن کاهش یافت..

تولید کم، ظرفیت جدید و افزایش قیمت کاغذ تمام شده، قیمت OCC داخلی را در سه هفته اول اوت در روند صعودی نگه داشت.

از ابتدای تابستان، دمای بالا و بارندگی شدید در بسیاری از مناطق چین منجر به کاهش عرضه RCP شده است. در حال حاضر، کارخانه های کاغذ چینی هنوز موجودی OCC پایینی دارند.

استارت آپ های جدید با ظرفیت در تابستان امسال رقابت را برای OCC تشدید کرده اند. طبق آمار ناقص، از ژوئن تا آگوست، ظرفیت جدید مقوا در چین به 2.35 میلیون تن در سال رسیده است.

مشاهده این مطلب  PIX شاخص های کاغذ در اروپا - 23 مارس 2021

افزایش ظرفیت منجر به تقاضای بالاتر برای OCC شده است، در حالی که به دلیل عرضه بیش از حد بر بازار کاغذ تمام شده فشار وارد می کند.

در اواخر ماه اوت، اکثر مناطق چین نتوانستند قیمت کاغذ تمام شده را افزایش دهند و حتی برخی از آنها کاهش یافتند. این منجر به کاهش جزئی قیمت OCC داخلی نیز شد.

یک کارخانه تولید کاغذ پیشرو گفت: “به دلیل افزایش هزینه های OCC، در حالی که قیمت کاغذ تمام شده افزایش نیافته است، سود ما در ماه اوت کاهش یافت و حتی برخی از محصولات متحمل ضرر شدند. با وجود کمبود مداوم در عرضه OCC، ما در حال حاضر انگیزه ای برای افزایش قیمت OCC برای تناژ بیشتر نداریم.

«در حال حاضر، ما شاهد افزایش سفارشات فصلی، مانند سفارش‌های مربوط به جشنواره نیمه پاییز یا روز ملی نبوده‌ایم. با این حال، ممکن است که آنها وجود داشته باشند، اما تحت الشعاع عرضه بیش از حد قرار گرفته باشند، که درک بهبود تقاضا را برای کارخانه های کاغذ دشوار می کند. این نیز دلیلی برای افزایش قیمت کاغذ است.

خمیر کاغذ بازیافتی در چین: تقاضا برای خمیر کاغذ بازیافتی در چین هیچ نشانه ای از بهبود نشان نداد. خمیر بازیافتی آسیای جنوب شرقی با قیمت 285 دلار در هر تن بندر CIF چین عرضه شد که نسبت به دو هفته قبل تغییری نکرده است.

علیرغم افزایش ظرفیت جدید که منجر به تقاضای شدید برای الیاف بازیافتی در میان کارخانه‌های کاغذ چینی می‌شود، آنها همچنان افزایش استفاده از خمیر کاغذ بازیافتی را در نظر نگرفتند و هزینه‌های بالا مانع اصلی آن است. خمیر بازیافت شده همچنان چالش برانگیز برای فروش است.

کمبود الیاف با کیفیت منجر به کاهش کیفیت برخی از محصولات کاغذی نهایی شده است که برای مشتریان نیز مشهود است. با این حال، قیمت های پایین به بازار این امکان را داده است که این موضوع را نادیده بگیرد.

کارخانه‌های خمیر کاغذ بازیافتی در آسیای جنوب شرقی به دلیل تقاضای ضعیف در چین، سرعت خرید OCC آمریکا را کاهش داده‌اند.

29بازدید

ارسال دیدگاه