رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با اشاره به آغاز توزیع کاغذ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت:‌ با ورود حجم گسترده کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه به بازار، قطعا در هفته آینده شاهد کاهش قیمت این کاغذها خواهیم بود.
حسن میرباقری؛ رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه قرار است این انجمن، کالاهای درخواستی توزیع کاغذ را تامین کنند، عنوان کرد: اعضای انجمن برای اینکه مشکلی در عرضه و توزیع وجود نداشته باشد، همچنین کالاها در دسترس دست‌اندرکاران حوزه چاپ و نشر و فعالان رسانه باشد، به صورت داوطلبانه و بدون هیچ تعهدی با کارگروه ساماندهی کاغذ همکاری خواهند داشت.

وی افزود: در این زمینه چندین هزار تن کالا شامل کاغذهای چاپ و تحریر 70 گرمی رول و شیت و کاغذ روزنامه به کارگروه ساماندهی کاغذ و مقوا داده شده است تا نیاز بازار تامین شود.

میرباقری با اشاره به افزایش قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر گفت: پس از تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی با اعضای انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، قرار شد برای کمک به وضعیت بازار، باقی مانده کالاها که تاکنون توزیع نشده است را از طریق کارگروه توزیع کنیم تا قیمت بازار شکسته شده و به مصرف‌کننده کمک شود.

وی تاکید کرد: البته یکی از نکات مهم در این حوزه، مدیریت توزیع است که اهمیت ویژه‌ای دارد اما در نگاه کلی اگر کاغذ به شکل انبوه به بازار وارد شود، توزیع و در دسترس بودن کالا به شکل عادلانه خواهد بود و شاهد کاهش قیمت در بازار خواهیم بود.

میرباقری با بیان اینکه مصرف‌کنندگان واقعی باید کاغذ بگیرند، گفت: قرار است این کاغذها به شکل خرد در میان مصرف‌کنندگان قرار گیرد تا دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف حوزه نشر بتوانند از این کاغذها استفاده کنند.

مشاهده این مطلب  گروه بسته‌بندی VPK تجارت اروپایی و چینی corenso را به دست می آورد

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره علت افزایش قیمت کاغذ گلاسه، گفت: در دو ماه اخیر، کاغذ گلاسه از دریافت ارز دولتی و ارز نیمایی محروم مانده است و ارزی به آن‌ها داده نمی‌شود و این موضوع موجب شده به دلیل محدودیت عرضه گلاسه در بازار با افزایش قیمت آن روبه‌رو باشیم.

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا درباره افزایش قیمت کاغذ چاپ و تحریر نیز توضیخ داد: وقفه دو-سه ماه گذشته برای تصمیم‌گیری درباره ارز موجب بروز مشکلات زیادی در بازار شد اما امیدواریم با کالاهایی که در راه است، به زودی به بازار تزریق و بخش عمده این مشکلات حل شود.

440بازدید

ارسال دیدگاه