در چین، خریداران بیشتری به بازار بازگشته‌اند و واردات خمیر الیاف بلند و کوتاه (BSK و BHK) با تغییرات قیمتی متفاوت افزایش یافته است.

در حالی که قیمت‌های واردات BSK در طول دوره افزایش یافت، حجم واردات BHK آمریکای جنوبی به کاهش ادامه داد و شکاف قیمتی بین دو گرید اصلی به 180-190 دلار در هر تن افزایش یافت.

یک تاجر گفت: «غیرعادی است که به جای کاهش قیمت‌های BHK، همانطور که قبلاً انجام شد، سطح BSK افزایش یافته است.

مشتریان چینی در اواسط تا اواخر اوت به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد اختلالات احتمالی در عرضه خمیر کاغذ از کانادا – به دلیل اعتصاب احتمالی راه‌آهن در 22 اوت در این کشور و فنلاند، جایی که تولیدکنندگان عمده خمیر کاغذ تمایلی به کاهش آن نداشتند، واردات BSK را افزایش دادند. قیمت صادرات شمال BSK (NBSK) به چین به دلیل هزینه های بالای تراشه چوب در فنلاند و به مشتریان چینی در مورد توقف احتمالی تولید در کارخانه های خمیر کاغذ فنلاند هشدار داد.

این اعتصاب توسط اتحادیه‌ها پس از ورود دولت کانادا لغو شد. اما افزایش خرید NBSK در چین ادامه یافت، که عمدتاً ناشی از نگرانی‌ها در مورد محدودیت‌های عرضه پس از اعلام UPM در 22 اوت مبنی بر تصمیم به توقف سه هفته‌ای دو تا از کارخانه های خمیر کاغذ این شرکت در فنلاند در ماه سپتامبر

در چین بود.

علاوه بر این، نشریه PPI اروپا گزارش داد که متسا فیبر قصد دارد تا 90 روز بین سپتامبر و ژانویه، در کارخانه Joutseno NBSK با ظرفیت 690000 تن در سال، اخراج موقتی را اجرا کند. شرکت تخصیص، میزان و تاریخ اخراج را تا پایان سال مشخص خواهد کرد.

منابع به Fastmarkets گفتند که در ابتدا به آنها اطلاع داده شد که تامین کننده فنلاندی آنها قرار است قیمت NBSK را 20 دلار در هر تن برای سفارشات اوت کاهش دهد، همانطور که سایر تولیدکنندگان شمال اروپا این کار را انجام دادند، اما گفته شد که این حرکت لغو شده است.

مشاهده این مطلب  کاغذ مرز 400هزارتومان را درنوردید

شرکت من و سایر خریداران چینی تا آنجایی که ما می دانیم، سه ماه است که با تامین کننده فنلاندی سفارش نداده اند. این فروشنده ماهانه حدود 100000 تن NBSK را به مشتریان چینی فروخت.

طبق گزارش ها، این هفته، فروشنده فنلاندی زیر فشار خریداران تسلیم شد و کاهش 20 دلاری در هر تن را برای محموله های NBSK در سپتامبر اعمال کرد.

شتاب پشت بهبود تجارت واردات NBSK با افزایش در بازار فروش مجدد داخلی NBSK و معاملات آتی BSK و همچنین افزایش ارزش پول چین در برابر دلار آمریکا تقویت شد.

قیمت ها برای فروش مجدد NBSK به طور پیوسته به افزایش خود ادامه داده است و طی دو هفته گذشته با 46 یوان در هر تن افزایش یافته و در این هفته به 6258 یوان در هر تن رسیده است. این معادل 760 دلار در هر تن است، بدون احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و 150 یوان در هر تن هزینه لجستیک برای فروش مجدد خمیر کاغذ.

معاملات آتی BSK در بورس آتی شانگهای (SHFE) نیز با افزایش قیمت ها در بیشتر مدت دو هفته گذشته، تقویت شده است.

قیمت‌های پرمعامله‌ترین قرارداد آتی ژانویه 2025 BSK در SHFE در روز پنجشنبه 5 سپتامبر به 5842 یوان در هر تن رسید. این سطح معادل 713 دلار بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و 120 یوان در هر تن هزینه‌های لجستیک در هر تن بود.

منابع اشاره کردند که با باز شدن فرصت های آربیتراژ، تاجران و سرمایه گذاران واردات NBSK را دست گرفتند و از آربیتراژ محصول در SHFE سود بردند.

این هفته، چندین تامین کننده کانادایی برای افزایش 20 دلاری هر تن برای NBSK تلاش کردند که تا حدی اجرا شد.

بنابراین، قیمت واردات NBSK از کانادا با 10 دلار در هر تن افزایش یافت و به 750-770 دلار در هر تن از روز پنجشنبه رسید، که نسبت به دو هفته قبل 10 دلار در هر تن افزایش یافت.

مشاهده این مطلب  Japan’s Hokuetsu قصد دارد از اول اکتبر قیمت‌های کاغذ و مقوای خود را افزایش دهد

محدوده قیمت NBSK وارداتی از منطقه شمال اروپا از 740 تا 760 دلار به ازای هر تن ثبت شده در هفته گذشته به 740-765 دلار در هر تن افزایش یافت، پس از تخفیف های مختلفی که توسط تامین کننده فنلاندی به مشتریان داده شد که در نهایت قیمت ها را 20 دلار در هر تن کاهش داد تا مشتریان را بازگرداند. .

با این تغییرات قیمت، نقطه میانی برای NBSK بنابراین به 756 دلار در هر تن رسید و 6 دلار در هر تن افزایش یافت.

BHK به کاهش قیمت خود ادامه می دهد: علاقه خریداران به BHK آمریکای جنوبی پس از کاهش قیمت بزرگ تامین کنندگان به 110-120 دلار در هر تن برای سفارش های جولای، که قیمت های ارزیابی شده آن را تا 1 اوت به 620-640 دلار در هر تن رسانده بود، شتاب گرفت.

با این حال، با پیش بینی کاهش بیشتر برای درجه، مشتریان حجم قراردادهای جولای را کاهش دادند و به فشار نزولی بر فروشندگان ادامه دادند.

در پاسخ، چندین تامین‌کننده موافقت کردند که قیمت‌ها را به میزان 20 تا 40 دلار در هر تن برای تجارت اوت کاهش دهند و سطح BHK آمریکای جنوبی را تا 22 اوت به 580 تا 620 دلار در هر تن برساند.

کاهش به همین جا ختم نشد.

در 26 اوت، Arauco قیمت BHK خود را در آمریکای جنوبی 70 دلار در هر تن کاهش داد و به 580 دلار در هر تن برای سفارش‌های اوت رساند و رقبای خود را مجبور به کاهش قیمت برای جذب مشتری کرد.

تا پنجشنبه 5 سپتامبر، BHK آمریکای جنوبی 560-580 دلار در هر تن بود که 20-40 دلار دیگر در هر تن کاهش یافت. در مجموع، کاهش قیمت گرید برای تجارت اوت به 60 دلار در هر تن رسید.

تولیدکنندگان عمده گزارش دادند که مشتریان پس از کاهش قیمت در ماه اوت، حجم خرید خود را افزایش داده اند و 100 درصد و حتی 120 درصد تناژ قرارداد ماهانه خود را در مقایسه با 50 تا 70 درصد برای سفارش های جولای سفارش داده اند

مشاهده این مطلب  آغاز توزیع سهمیه جدید کاغذ نشریات کشور

کارخانجات چینی از اواخر ماه اوت قبل از تکمیل برخی تناژها، سطح موجودی BHK را بسیار پایین نگه داشته بودند. این حجم‌ها باید رشد تقاضای مورد انتظار را برآورده کنند، زیرا کارخانه‌ها با توجه به دوره اوج فصلی فصل چهارم برای دستمال کاغذی، کاغذ و مواد بسته‌بندی، تولید محصولات نهایی را افزایش می‌دهند.»

یک تامین‌کننده برزیلی گفت: هنوز ذخیره سازی زیادی انجام شده است.

ما معتقدیم که بازار BHK در چین تثبیت شده است. یکی دیگر از فروشندگان برزیلی گفت: یک علامت مثبت این است که کارخانه‌های یکپارچه که دارای خطوط تولید خمیر داخلی هستند، خرید عادی خود از واردات BHK از آمریکای جنوبی را از سر گرفته‌اند و نشان می‌دهد که قیمت‌های واردات BHK از آمریکای جنوبی معقول است و حتی به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

فروشندگان تاکید کردند که به خصوص کارخانه های کوچک و متوسط ​​حجم بزرگ BHK آمریکای جنوبی را تضمین کرده و نرخ های عملیاتی خود را افزایش داده اند.

طبق گزارش ها، کارخانه های بافت در بائودینگ، مرکز تولید بافت کشور، در مجموع 100000 تن تولید کرده اند، با این حال، خریداران تصویر را متفاوت ترسیم کردند.

“این یک الگوی تدارکات معمولی در چین است. وقتی قیمت ها پایین در نظر گرفته شود، خریداران خمیر کاغذ را ذخیره می کنند. یک تاجر گفت: اگر قیمت محصولات نهایی در چند ماه آینده افزایش پیدا نکند، این مشتریان دوباره خرید خمیر کاغذ را متوقف می‌کنند و فشار نزولی قیمت به فروشنده‌ها بازمی‌گردد.

این منبع گفت که آیا قیمت های BSK و BHK تثبیت شده اند یا خیر، قیمت کاغذ و مقوا پایین دستی در سه ماهه چهارم تعیین می شود.

بازارهای کاغذ و مقوا گرفتار ظرفیت مازاد هستند و قیمت‌ها در حال کاهش بوده و هیچ نشانه‌ای از بهبود در چشم نیست. این منبع گفت: ثبات فعلی بازار خمیر کاغذ احتمالاً موقتی است.

 

 

27بازدید

ارسال دیدگاه