شرکت بزرگ کاغذ ژاپن، giant Nippon Paper Industries (NPI)، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۰۰,۰۰۰ تن در سال از ظرفیت تولید کاغذ تحریر را در کارخانه‌های Shiraoi   در هوکایدو و Yatsushiro در کوماموتو به طور دائمی تعطیل کند.

در کارخانه Yatsushiro ، که تنها کارخانه کاغذ NPI در جزیره کیوشو در جنوب ژاپن است، دستگاه PM N2 قرار است تا پایان ژوئن ۲۰۲۵ تولید را متوقف کند.

طبق اعلام NPI، این دستگاه چاپ با عرض ۹ متر در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی شده و ظرفیت سالانه ۲۳۲,۰۰۰ تن را داراست.

در کارخانه Shiraoi در استان شمالی هوکایدو، دستگاه PM 8 که ظرفیت سالانه ۶۴,۰۰۰ تن را دارد، در پایان سپتامبر ۲۰۲۵ تعطیل خواهد شد.

این دستگاه با عرض ۵.۶ متر که اولین بار در سال ۱۹۶۸ راه‌اندازی شده، کاغذ بدون پوشش و کاغذ کرافت سفید تولید می‌کند.

پس از تعطیلی PM 8، آخرین دیگ بخار ذغالی در کارخانه شیراوی در اواخر نوامبر ۲۰۲۵ برای همیشه از کار خواهد افتاد.

NPI تخمین می‌زند که تعطیلی‌های برنامه‌ریزی شده منجر به کاهش حدود ۲ میلیارد ین (۱۳.۶ میلیون دلار) در هزینه‌های ثابت خواهد شد.

این اقدامات، آخرین پاسخ NPI به کاهش سریع تقاضا برای کاغذ و بخشی از برنامه بلندمدت شرکت برای تجمیع ظرفیت تولید کاغذ تحریر به تنها سه کارخانه تا پایان سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۹ است. این جدول زمانی از پایان سال ۲۰۳۰ به جلو آورده شده است.

علاوه بر کارخانه‌های Shiraoi  و  Yatsushiro ، NPI  در حال حاضر دستگاه‌های تولید کاغذ را در شش تاسیسات دیگر در ژاپن اداره می‌کند.

گسترش تولید دستمال کاغذی: NPI همچنین برنامه خود برای گسترش تجارت دستمال کاغذی را با افزودن یک دستگاه تولید دستمال کاغذی در کارخانه Yatsushiro اعلام کرده است.

مشاهده این مطلب  موانع کارخانه کاغذ زاگرس رفع شد

این دستگاه جدید که ظرفیت آن اعلام نشده است، قرار است در سال ۲۰۲۷ تولید را آغاز کند و عمدتاً برای بازارهای خارجی تولید خواهد کرد.

38بازدید

ارسال دیدگاه