چین در حال شروع اعمال محدودیت هایی روی تولید، فروش و استفاده از محصولات پلاستیکی یک بار مصرف است،‌ بر اساس برنامه ریزی دولت که به دنبال برطرف کردن یکی از بزرگ ترین مشکلات زیست محیطی کشور است.

مقادیر هنگفتی از زباله های پلاستیکی خام در محل دفن زباله دفن یا در رودخانه ها ریخته شده اند. سازمان ملل متحد پلاستیک های یک بار مصرف را به عنوان بزرگ ترین چالش زیست محیطی جهان معرفی کرده است.

کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات و وزارت بوم شناسی و محیط زیست، که اعمال سیاست می کند، می گوید کیسه های پلاستیکی در تمامی شهرهای بزرگ چین تا پایان 2020 و تا سال 2022 در همه شهرها ممنوع خواهد شد. فروشگاه هایی که محصولات تازه می فروشند تا سال 2015 از این قاعده مستثنی خواهند بود.

سایر کالاها از قبیل وسایل پلاستیکی خروجی رستوران های بیرون بر و بسته های پلاستیکی پیک ها نیز حذف خواهند شد.

تا پایان امسال، استفاده از نی های یک بار مصرف در صنعت رستوران ممنوع خواهد شد. تا سال 2015 ، شهرهای کوچک و بزرگ در سراسر چین باید مصرف اقلام پلاستیکی یک بار مصرف را در صنعت رستوران به میزان 30٪کاهش دهند.

برخی ناحیه ها و بخش ها نیز با محدودیت هایی رد تولید و فروش محصولات پلاستیکی مواجه خواهند شد، گرچه منطقه جغرافیایی هنوز صریحا مشخص نشده است.

چین همچنین واردات تمامی زباله های پلاستیکی و استفاده از زباله های پلاستیکی دارویی را در تولید پلاستیک ممنوع کرد.

تولید و فروش کیسه های پلاستیکی با ضخامت کمتر از 0.025 میلی متر، و همین طور ورقه های پلاستیکی با ضخامت کمتر از 0.01 میلی متر برای استفاده های کشاورزی، ممنوع خواهد شد.

مشاهده این مطلب  منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم مخالفت خود را با واگذاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران به هرعنوانی اعلام کرد.

چین پیشتر سرعت بازیافت را افزایش داده و در حال ساختن تعداد زیادی منبع مصرف جامع است، بر این مبنا که به عنوان بخشی از جنگ با زباله، محصولات بیشتری برای بار دوم استفاده شوند.

368بازدید

ارسال دیدگاه